Computer Science Education Research in IsraelZu finden in: Past, Present and Future of Computing Education Research (Seite 395 bis 420), 2023
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Zusammenfassungen
Computer science education has been researched in Israel for a few decades, both at the K-12 and the undergraduate levels. The rich variety of the investigated topics addressed from the very beginning issues beyond the introductory course and programming, including the nature of the discipline and its fundamental ideas and concepts, which are stable, unlike the more technological aspects. Understanding the nature of the discipline and mapping its fundamental ideas and concepts constitute the basis on which curricula stand. Therefore, we chose to organize this chapter around ideas and concepts of CS. In line with this perspective, we will discuss research of all age levels: K-12, undergraduate, and even the graduate level, as well as research relating to teachers. We will present design-based research, which accompanied the design of new curricula, as well as studies aiming at identifying phenomena, or investigating educational hypotheses. We will also point out current challenges and possible future directions.
Von Michal Armoni, Judith Gal-Ezer im Buch Past, Present and Future of Computing Education Research (2023) im Text Computer Science Education Research in Israel Dieses Kapitel erwähnt ...
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Nicht erwähnte Begriffe | Digitalisierung, Informatik-Didaktik, Informatikunterricht in der Schule, Lernen, Schule, Unterricht |
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Computer Science Education Research in Israel: Artikel als Volltext @ Springer (: , 528 kByte; : ) |
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Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.