Informatics at Primary EducationTeachers’ Motivation and Barriers in Lithuania and Turkey
Gabrielė Stupurienė, Yasemin Gülbahar
Zu finden in: Informatics in Schools. A Step Beyond Digital Education (Seite 27 bis 39), 2022
|
|
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Scientific research shows that the role of teachers is crucial in the integration of informatics at all educational stages. Besides some other barriers, teachers’ lack of knowledge of informatics is believed to be a reason why educators are reluctant to get involved in informatics teaching. Hence, this study focused on the factors influencing primary school teachers’ motivation and possible barriers for integrating informatics in lessons. The data were collected from an accessible sample by conducting semi-structured interviews with primary school teachers in Lithuania and Turkey in 2022. This paper also presents an overview of informatics primary education curricula in both countries. Results showed that despite different curriculum conditions and sociodemographic issues in two countries, primary school teachers’ factors of motivation and barriers are the same. Motivation depends on teachers’ willingness to acquire new digital competences, to go beyond being a regular teacher and to innovate in their school. Teachers understand the importance of keeping their students up-to-date with the newest educational technologies and CT competences, however they face serious challenges to overcome. We sum up with a discussion comparing curricula and teachers’ attitudes in both countries and conclude with some insights and recommendations.
Von Gabrielė Stupurienė, Yasemin Gülbahar im Konferenz-Band Informatics in Schools. A Step Beyond Digital Education (2022) im Text Informatics at Primary Education Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...
Personen KB IB clear | Ulf Dalvad Berthelsen , Secil Caskurlu , Kyle Dunbar , Rafi Santo , Jeannette M. Wing , Aman Yadav | |||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Curriculum / Lehrplancurriculum , Informatikcomputer science , Informatik-Unterricht (Fachinformatik)Computer Science Education , Informatikunterricht in der Schule , LehrerInteacher , Primarschule (1-6) / Grundschule (1-4)primary school , ScratchJr | |||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| |||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Informatik-Didaktik, Lehrplan 21, Schule, Unterricht |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Informatics at Primary Education: Teachers’ Motivation and Barriers in Lithuania and Turkey: Artikel als Volltext @ Springer (: , 184 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel
Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.