/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Comparative Analysis of the Content of School Course of Informatics in Russia and Subjects of the International Competition Bebras

Liudmila Bosova
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Dieses Biblionetz-Objekt existiert erst seit Juli 2022. Es ist deshalb gut möglich, dass viele der eigentlich vorhandenen Vernetzungen zu älteren Biblionetz-Objekten bisher nicht erstellt wurden. Somit kann es sein, dass diese Seite sehr lückenhaft ist.

iconZusammenfassungen

Informatics in Schools: Fundamentals of Computer Science and Software EngineeringDuring of the first twenty-five years of its existence, the informatics course in Russian school was structured around following cross-cutting content lines: information and information processes; representation of information; computer; modeling and formalization; algorithmization and programming; Information Technology; computer telecommunications, social informatics. Recently thematic block Mathematical foundations of computer science has been more clearly formed in it. In addition traditional line of algorithmization and programming, which was transformed into the thematic block Algorithms and programming elements, which includes robotics and mathematical modeling, has developed significantly. In general content of the course of informatics is stable, its fundamental component is the basis of the state final certification of graduates of primary and senior schools. At the same time students, their parents as well as representatives of the higher education and IT industry express concern about content of the modern school informatics course, rightly believing that this discipline has much greater potential for mastering such key competences of the digital economy as basic programming, basics of working with data, communication in modern digital environments. Since 2012, Russian students successfully participate in the international distant competition Bebras, in the tasks of which priority is given to the issues of theoretical informatics as the basis of modern information technologies. The subject field of the competition is in many respects consonant with the content lines of Russian informatics course in school, the main differences lie in approaches to the representation of key concepts, ideas, methods and algorithms. Materials of the international competition Bebras can become a basis for the modernization of Russian informatics course in school by expanding its theoretical base as well as ensuring the unity of its theoretical and practical components.
Von Liudmila Bosova im Konferenz-Band Informatics in Schools: Fundamentals of Computer Science and Software Engineering (2018) im Text Comparative Analysis of the Content of School Course of Informatics in Russia and Subjects of the International Competition Bebras

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...


Begriffe
KB IB clear
Algorithmusalgorithm, Elternparents, Informatikcomputer science, Informatik-Biber, Informationstechnikinformation technology, Programmierenprogramming, Roboterrobot, Russland, Schuleschool

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel  erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

iconTagcloud

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel

Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erst in den letzten 6 Monaten in Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.