A Computational Thinking Integration Model for Primary and Secondary Classrooms
Steven Azeka, Aman Yadav
Zu finden in: Computational Thinking in Education, 2021
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
In this chapter, we present a model to incorporate computational thinking (CT) in primary and secondary classrooms as a progression from learning to think computationally to designing computational models to support disciplinary inquiry. Specifically, the model includes three stages that build on each other: (1) CT, (2) computational modeling, and (3) computational inquiry. As students progress through each stage, they develop the necessary skills to leverage CT to explore and solve disciplinary problems. We present examples at each stage that show how CT could be integrated into classrooms. The focus on CT integration to address core disciplinary ideas in the model has the potential to increase the role of computation in schools.
Von Steven Azeka, Aman Yadav im Buch Computational Thinking in Education (2021) im Text A Computational Thinking Integration Model for Primary and Secondary Classrooms Dieses Kapitel erwähnt ...
Personen KB IB clear | Peter Denning , Andrea diSessa , Matti Tedre | |||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | computational thinkingcomputational thinking , Primarschule (1-6) / Grundschule (1-4)primary school , Schuleschool | |||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| |||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Dieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Kinder, LehrerIn, Unterricht |
Tagcloud
Zitationsgraph
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt weder ein physisches noch ein digitales Exemplar. Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.