Post-digital, Post-internetPropositions for Art Education in the Context of Digital Cultures
Kristin Klein
Zu finden in: Post-Digital, Post-Internet Art and Education (Seite 27 bis 44), 2021
|
|
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
In this chapter, I address digitalization as a technological process
embedded in social, political, and historical interrelations. Following a
short introduction on digital cultures, I look at the genealogy of the terms
Post-Digital and Post-Internet as discursive markers, originating in the
field of art theory. Both terms are then extended through discussing four
theses with a focus on aesthetic dimensions: (1) distributed artworks, (2)
hybrid subjects, (3) fluid materiality, and (4) blind spots. Each thesis will
lead to a proposition for art education research in the context of digital
cultures.
Von Kristin Klein im Buch Post-Digital, Post-Internet Art and Education (2021) im Text Post-digital, Post-internet Concepts such as Post-Digital and Post-Internet act as symptomatic descriptors of digitally permeated cultures. Starting from a broad understanding of digitality in its societal and cultural-historical interdependencies, both terms are first introduced and afterward extended through the discussion of four theses, with a particular emphasis on aesthetic aspects. Elaborating on (1) distributed artworks, (2) hybrid subjects, (3) fluid materiality, and (4) blind spots, each thesis leads to a proposition for art education dealing with digital cultures. The chapter concludes by highlighting art education’s potential in reflecting on digital cultures and in developing new models and methods for practical application.
Von Kristin Klein im Buch Post-Digital, Post-Internet Art and Education (2021) im Text Post-digital, Post-internet Dieses Kapitel erwähnt ...
Personen KB IB clear | Dirk Baecker , Johannes Fromme , Benjamin Jörissen , Bruno Latour , Torsten Meyer , Werner Sesink , Felix Stalder | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Bildungeducation (Bildung) , Digitalisierung , Digitalität , Internetinternet | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Dieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | LehrerIn, Lernen, Schule, Unterricht |
Tagcloud
Zitationsgraph
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Post-digital, Post-internet: Propositions for Art Education in the Context of Digital Cultures: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 257 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.