Cross-National Policies on Information and Communication Technology in Primary and Secondary Schools: An International PerspectiveZu finden in: Second Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (Seite 1227 bis 1238), 2018
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Zusammenfassungen
The use of ICT in primary and secondary education has gone through a number of different phases over the last decades. Alongside rapid technological developments and changes in pedagogical paradigms, ICT policies have proven to be one of the main driving forces behind the implementation of ICT in education settings. The following chapter examines the relevance of such policies, plans, and frameworks from an international perspective, focusing thereby on the primary and secondary school sectors. In doing so, it provides valuable insights into international ICT policies. Aiming to provide a holistic view, it presents analyses of cross-national international policies as well as cross-national policies in different parts of the world. Given the multiplicity of education systems around the world, education policies regarding ICT vary considerably. Nonetheless, the analysis of cross-national studies uncovers a number of common core topics, directions, challenges, and potential future directions for ICT policies in primary and secondary schools. This compilation and examination of findings from international studies and their implications for ICT policies in turn reveal and reinforce the need for research-based and research-informed policies and strategies. The chapter concludes by collating the different lines of reasoning and developments and deducing potential directions for the development of powerful and responsible policies toward the use of ICT and its implementation in schools and school systems.
Von Birgit Eickelmann im Buch Second Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (2018) im Text Cross-National Policies on Information and Communication Technology in Primary and Secondary Schools: An International Perspective Dieses Kapitel erwähnt ...
Personen KB IB clear | John Ainley , Julian Fraillon , Tim Friedman , Eveline Gebhardt , Jef Moonen , Wolfram Schulz | |||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Bildungeducation (Bildung) , Informationskompetenzinformation literacy , Informationstechnikinformation technology | |||||||||||||||||||||||||||
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Zitationsgraph
1 Erwähnungen
- Digitalisierung in der Bildung - Bericht im Auftrag des Staatssekretariats für Bildung, Forschung und Innovation (SBFI) und der Schweizerischen Konferenz der kantonalen Erziehungsdirektoren (EDK) im Rahmen des Bildungsmonitorings (educa.ch Schweizerisches Medieninstitut für Bildung und Kultur) (2021)
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Cross-National Policies on Information and Communication Technology in Primary and Secondary Schools: An International Perspective: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 199 kByte; : ) |
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Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.