Guiding Questions for Game-Based LearningKaren Schrier
Zu finden in: Second Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (Seite 887 bis 905), 2018
|
|
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
The primary goal of this chapter is to identify the main questions and tensions for researchers, practitioners, and policymakers to navigate when considering why, how, when, who and whether to use and design games for learning. The chapter reviews elements related to using games for learning, such as motivation, problem-solving, and story, as well as guiding questions such as “what are the goals?” and “who is the audience?” Finally, future trends in games and learning are considered.
Von Karen Schrier im Buch Second Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (2018) im Text Guiding Questions for Game-Based Learning Dieses Kapitel erwähnt ...
Personen KB IB clear | Katie Clinton , Mihaly Csikszentmihalyi , J. P. Gee , Henry Jenkins , David H. Jonassen , Jane McGonigal , Ravi Purushotma , Alice J. Robison , David Williamson Shaffer , Kurt Squire , Constance Steinkuehler , Margaret Weigel | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | game-based learninggame-based learning , Lernenlearning , Motivationmotivation , Pokémon Go , World of Warcraft | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Zitationsgraph
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Guiding Questions for Game-Based Learning: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 321 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.