Students’ perceptions of ICT use in higher education contextTeemu Valtonen, Erkko Sointu, Jari Kukkonen, Jenni Kankaanpää
Zu finden in: EdMedia 2018, 2018
|
|
Diese Seite wurde seit 4 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
This research focuses on students’ perceptions of Information and Communication Technologies (ICT) use in higher education. This research focuses on students’ perceptions of their teachers’ knowledge and attitudes as ICT-skilled teachers and how actively different ICT applications are used. The target group of this quantitative study consists of 728 students from one Finnish university. Results indicate that students see their teachers rather as content knowledge experts and the perceptions of teachers’ skills and attitudes toward taking advantage of ICT for teaching and learning were lower. In addition, the scope of actively used ICT application for teaching and learning was rather narrow, relying on rather traditional technologies such as email and learning management systems.
Von Teemu Valtonen, Erkko Sointu, Jari Kukkonen, Jenni Kankaanpää im Konferenz-Band EdMedia 2018 (2018) im Text Students’ perceptions of ICT use in higher education context Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Dieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ...
Tagcloud
Volltext dieses Dokuments
Students’ perceptions of ICT use in higher education context: Volltext als PDF (: , 586 kByte; : 2021-03-21) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.