Myths in Educational PolicyZu finden in: Urban Myths about Learning and Education, 2015
|
|
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Education is often the subject of intense debate in society. How large
should our schools be? What should the maximum class size be?
Education usually enjoys a generous budget from the state, but is this
money always wisely spent?
Let us be clear: we have great respect for policy-makers at all levels in the education system, from ministers to head teachers, and everyone in between. We know that they all need to take account of many, often conflicting, interests.
The following themes deal with questions that often occupy the minds of the educational policy-makers. But we start with an explanation of something that these policy-makers love to do: compare different countries.
Von Pedro De Bruyckere, Paul A. Kirschner, Casper D. Hulshof im Buch Urban Myths about Learning and Education (2015) im Text Myths in Educational Policy Let us be clear: we have great respect for policy-makers at all levels in the education system, from ministers to head teachers, and everyone in between. We know that they all need to take account of many, often conflicting, interests.
The following themes deal with questions that often occupy the minds of the educational policy-makers. But we start with an explanation of something that these policy-makers love to do: compare different countries.
Dieses Kapitel erwähnt ...
Personen KB IB clear | William Tobin , David Tyack | ||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Bildungspolitikeducation politics , Gesellschaftsociety , grammar of schooling , PISA-StudienPISA studies , Politikpolitics , Schuleschool , Statistikstatistics | ||||||||||||||||||
Texte |
|
Dieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Bildung, Digitalisierung, LehrerIn, Unterricht |
Tagcloud
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Volltext dieses Dokuments
Myths in Educational Policy: Artikel als Volltext (: , 281 kByte; : 2021-03-21) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.