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Beats Biblionetz - Texte

Myths in Educational Policy

Pedro De Bruyckere, Paul A. Kirschner, Casper D. Hulshof
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iconZusammenfassungen

Urban Myths about Learning and EducationEducation is often the subject of intense debate in society. How large should our schools be? What should the maximum class size be? Education usually enjoys a generous budget from the state, but is this money always wisely spent?
Let us be clear: we have great respect for policy-makers at all levels in the education system, from ministers to head teachers, and everyone in between. We know that they all need to take account of many, often conflicting, interests.
The following themes deal with questions that often occupy the minds of the educational policy-makers. But we start with an explanation of something that these policy-makers love to do: compare different countries.
Von Pedro De Bruyckere, Paul A. Kirschner, Casper D. Hulshof im Buch Urban Myths about Learning and Education (2015) im Text Myths in Educational Policy

iconDieses Kapitel erwähnt ...


Personen
KB IB clear
William Tobin , David Tyack

Begriffe
KB IB clear
Bildungspolitikeducation politics , Gesellschaftsociety , grammar of schooling , PISA-StudienPISA studies , Politikpolitics , Schuleschool , Statistikstatistics
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1994 local web  The «Grammar» of Schooling (David Tyack, William Tobin) 11, 1, 4, 10, 4, 2, 6, 4, 2, 8, 7, 4 1874383

iconDieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Bildung, Digitalisierung, LehrerIn, Unterricht

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Auf dem WWW Myths in Educational Policy: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 281 kByte; WWW: Link OK 2021-03-21)

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