Using cargo-bot to provide contextualized learning of recursionJoe Tessler, Bradley Beth, Calvin Lin
Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2013 (Seite 161 bis 168), 2013
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Zusammenfassungen
This paper presents a new method of teaching recursion in which students first play a video game to contextualize recursive operations. Results from a controlled experiment with 47 high school students taking AP Computer Science A indicate that this instructional strategy produces significant improvements in students' understanding of recursion. Additionally, survey results show that nearly every student enjoys the learning activity and is confident in his or her ability to accomplish the recursive exercises.
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Begriffe KB IB clear | Computerspielecomputer game , Informatikcomputer science , iPad , Rekursionrecursion , Schuleschool , TabletTablet |
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Nicht erwähnte Begriffe | Informatik-Didaktik, Informatik-Unterricht (Fachinformatik), LehrerIn, Tablets in education, Unterricht |
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Using cargo-bot to provide contextualized learning of recursion: Fulltext at the ACM Digital Library (: , 854 kByte; : 2020-11-28) |
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Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.