Problems encountered by novice pair programmers Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2007 (Seite 159 bis 164), 2007
|
![]() |

Zusammenfassungen
In a study of the types of problems encountered by students that lead them to seek assistance, Robins, Haden, and Garner [8] found that the most common problems were related to trivial mechanics. The students in this study worked by themselves on their programming exercises. This paper discusses a replication of the Robins et al. study in which the subjects pair programmed. The types of problems encountered by the pairing students were similar to those of the solo students. The number of problems requiring assistance was much smaller for the pairing students, which suggests that they were able to resolve more problems on their own.
Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
![]() Personen KB IB clear | Elliot Soloway , Jim Spohrer | ||||||||||||||||||
![]() Aussagen KB IB clear | Programmieren ist schwierig | ||||||||||||||||||
![]() Begriffe KB IB clear | Informatikcomputer science
, Informatik-Unterricht (Fachinformatik)Computer Science Education
, ![]() ![]() ![]() | ||||||||||||||||||
![]() Bücher |
|
Dieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ... 
![]() Nicht erwähnte Begriffe | Informatik-Didaktik, Informatikunterricht in der Schule |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
3 Erwähnungen 
- Computer Science Education 2/2011 (2011)
- Is pair programming more effective than other forms of collaboration for young students? (Colleen M. Lewis) (2011)
- Pair programming in education - a literature review (Brian Hanks, Sue Fitzgerald, Renée McCauley, Laurie Murphy, Carol Zander) (2011)
- Is pair programming more effective than other forms of collaboration for young students? (Colleen M. Lewis) (2011)
- ICER 2020 - International Computing Education Research Conference, Virtual Event, New Zealand, August 10-12, 2020 (Anthony V. Robins, Adon Moskal, Amy J. Ko, Renée McCauley) (2020)
- Collaborative Learning in Computing Education - Faculty Perspectives and Practices (Sharon Mason) (2020)
- Collaborative Learning in Computing Education - Faculty Perspectives and Practices (Sharon Mason) (2020)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Anderswo suchen 
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.