Introducing Students to RecursionA Multi-facet and Multi-tool Approach
Maciej M. Syslo, Anna Beata Kwiatkowska
Zu finden in: ISSEP 2014 (Seite 124 bis 137), 2014
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Zusammenfassungen
In this paper we discuss a number of results and advices coming from our observations and didactical experience gathered when teaching about recursion in different contexts and on various education level (K-12 and tertiary). Knowing the difficulty in introducing, explaining and using recursion, we differentiate our approach, tools, and methods. Recursion can be introduced as a ‘real-life topic´ - see Section 2, and then software for visualization of recursive computations (Section 3) can be very helpful to overcome some difficulties by novices. Section 4 is on developing recursive thinking - we use two popular topics - generating Fibonacci number and printing digits of a number - to explain how to introduce students to different aspects of recursion. Section 5 is addressed to complexity of recursive computations - we discuss how to use recursion in a most effective way.
Von Maciej M. Syslo, Anna Beata Kwiatkowska im Konferenz-Band ISSEP 2014 (2014) im Text Introducing Students to Recursion Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
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- Informatics in Schools. Rethinking Computing Education - 14th International Conference on Informatics in Schools: Situation, Evolution, and Perspectives, ISSEP 2021, Virtual Event, November 3–5, 2021 (Erik Barendsen, Christos Chytas) (2021)
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Volltext dieses Dokuments
Introducing Students to Recursion: A Multi-facet and Multi-tool Approach: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 495 kByte; : 2020-11-28) |
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Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.