Effects of Logo and CAI Environments on Cognition and CreativityDouglas H. Clements
Erstpublikation in: Journal of Educational Psychology, 1986, Vol. 78, No. 4, 309-318
Publikationsdatum:
|
|
Diese Seite wurde seit 4 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Although claims concerning the cognitive benefits of computer programming have been
made, research results are conflicting. This study assessed the effects of learning computer
programming and computer-assisted instruction (CAI) on specific cognitive skills (classification
and seriation operations), metacognitive skills, creativity, and achievement (reading,
mathematics, and ability to describe directions). Seventy-two 6- and 8-year-old children
were pretested to assess pretreatment level of operational competence (classification and
seriation), creativity, and achievement. The children were then randomly assigned to one
of three 22-week treatment conditions — computer programming in Logo, CAT, or control.
Posttesting revealed that the programming group scored significantly higher on measures of
operational competence, two of three measures of metacognitive skills, and a measure of
creativity and on describing directions. No differences were found on measures of reading
and mathematics achievement
Von Douglas H. Clements im Text Effects of Logo and CAI Environments on Cognition and Creativity (1986) Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...
Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Eltern, LehrerIn, Schule, Unterricht |
Tagcloud
Zitationsgraph
1 Erwähnungen
- Programming Language/Problem-Solving Research - A Review of Relevant Issues (David B. Palumbo) (1990)
Volltext dieses Dokuments
Effects of Logo and CAI Environments on Cognition and Creativity: Artikel als Volltext (: , 1083 kByte; : 2020-11-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel
Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.