Instructional Design ModelsRobert Maribe Branch, Theodore J. Kopcha
Zu finden in: Handbook of Research on Educational Communications and Technology (Seite 77 bis 87), 2014
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Zusammenfassungen
This chapter presents information about the role of models used for instructional design. While heuristics provide broad references for approaching instructional design, specific applications of procedures necessary to actually develop teaching and learning materials require more defined models. The purpose here is to promote a better understanding about the appropriate utilization of instructional design models. Instruction is posited here as including both teaching and learning, and that teaching and learning are inextricably connected with regard to the construction of knowledge and skills. Since the first appearance of instructional design models in the 1960s there has been an ever-increasing number of models published in both the instructional technology and other education literature based on the assumptions that instruction includes both teaching and learning. While there are hundreds of instructional design models, there have been only a few major distinctions among them, until recently. Still, instructional design models provide conceptual tools to visualize, direct, and manage processes for creating high-quality teaching and learning materials. The proper selection of instructional design models assists us in appropriately matching the right process with the right situation. Thus, instructional design models serve as a valuable source for matching the right creative process to the right design situation as well as an effective framework for conducting instructional design research.
Von Robert Maribe Branch, Theodore J. Kopcha im Buch Handbook of Research on Educational Communications and Technology (2014) im Text Instructional Design Models Dieses Kapitel erwähnt ...
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3 Erwähnungen
- The Substitution Augmentation Modification Redefinition (SAMR) Model - A Critical Review and Suggestions for ist Use (Erica R. Hamilton, Joshua M. Rosenberg, Mete Akcaoglu) (2016)
- Lernen mit Bildungstechnologien - Praxisorientiertes Handbuch zum intelligenten Umgang mit digitalen Medien (Helmut M. Niegemann, Armin Weinberger) (2019)
- 10. Instruktionsdesign und Unterrichtsplanung (Carmela Aprea)
- DELFI 2021 (Andrea Kienle, Andreas Harrer, Jörg M. Haake, Andreas Lingnau) (2021)
- The Design Cycle for Education (DC4E) (Maren Scheffel, Marcel Schmitz, Judith van Hooijdonk, Evelien van Limbeek, Chris Kockelkoren, Didi Joppe, Hendrik Drachsler)
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Instructional Design Models: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 743 kByte; : 2020-11-28) |
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Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.