Implementation of E-Portfolio in the First Academic Year at the University of Teacher Education St. GallenAndrea Christen, Martin Hofmann
Zu finden in: International Journal of Emerging Technologies in Learning (iJET), 2008
|
|
Diese Seite wurde seit 5 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
The students of the university of teacher education St.Gallen (PHSG, Switzerland) document aspects of their learning process affiliated with their first experiences in a practical training class during their first academic year linked with an E-Portfolio (Weblog). The first presented study reports findings (n= 129; questionnaire; Man Withney U-Tests; Wilcoxon Signed Rank Tests) concerning the attitude of the students to the E-Portfolio in the domains of precognition, attitude, interests, use, relevance, learning progress, effort and motivation. The second study reveals first findings concerning the implementation of E-Assessment with a first strategic focus on the work schedule of involved professors and process orientated assessment, which assesses the learning process on the E-Portfolio on a weekly basis (n=13; interview; development of an assessment scale).
Von Andrea Christen, Martin Hofmann in der Zeitschrift International Journal of Emerging Technologies in Learning (iJET) (2008) im Text Implementation of E-Portfolio in the First Academic Year at the University of Teacher Education St. Gallen Dieser Zeitschriftenartikel erwähnt ...
Personen KB IB clear | Peter Baumgartner , Mandy Schiefner | |||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | E-AssessmentE-Assessment , E-Portfolioe-portfolio , LehrerInnen-Bildungteacher training , Motivationmotivation , Portfolio , Weblogsblogging , Weblogs in educationWeblogs in education | |||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| |||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Tagcloud
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
1 Erwähnungen
- Digitale Medien in der Lehrerinnen- und Lehrerbildung (Dominik Petko, Beat Döbeli Honegger) (2011)
- Digitale Medien in der schweizerischen Lehrerinnen- und Lehrerbildung - Hintergründe, Ansätze und Perspektiven
Volltext dieses Dokuments
Implementation of E-Portfolio in the First Academic Year at the University of Teacher Education St. Gallen: Artikel als Volltext (: , 55 kByte; : Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2019-02-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieser Zeitschriftenartikel
Beat hat Dieser Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.