Perspective-Taking and Object Construction
Two Keys to Learning
Zu finden in: Constructionism in Practice, 1996
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
"Perspective-Taking and Object Construction" by Edith Ackermann, also addresses the issue of
relationships with knowledge. Ackermann brings together Piagetian and situated-cognition approaches, illustrating how
the alternation between assimilative and accommodative attitudes punctuates an individual's interactions with the world.
Drawing on results from the study of perspective-taking, Ackermann argues that the ability to decenter from one's own
standpoint and to take another person's point of view requires the construction of cognitive invariants: a recasting of the
world's stabilities that transcends any given viewpoint. According to Ackermann, this separation is a necessary step
toward the construction of a deeper understanding; adopting a god's eye view is by no means contrary to situating
one's own stance in the world. Ackermann notes that the process of learning includes opposites: forging relationships
and creating separations at the same time. One cannot relate without, at times, separating.
Von Yasmin B. Kafai, Mitchel Resnick im Buch Constructionism in Practice (1996) im Text Introduction Zitationsgraph
5 Erwähnungen
- Das Digitale Medium, die Macht der konkreten Bilder und der Zugang zu den abstrakten Modellen als Bildungsaufgabe (Heidi Schelhowe) (2007)
- Konstruktionstätigkeit mit Digitalen Medien - Eine qualitative Studie als Beitrag zur Medienbildung (Isabel Zorn) (2009)
- Constructionism 2010 - Constructionist approaches to creative learning, thinking and education: Lessons for the 21st century (2010)
- Constructivism(s) - Shared roots, crossed paths, multiple legacies (Edith Ackermann)
- Jahrbuch Medienpädagogik 14 (Manuela Pietraß, Johannes Fromme, Petra Grell, Theo Hug) (2017)
- 8. Design von Interaktionsräumen für reflexive Erfahrung - Wie werden im Digitalen Medium implementierte Modelle erfahr- und verstehbar (Bardo Herzig, Heidi Schelhowe, Bernd Robben, Tilman-Mathies Klar, Sandra Aßmann) (2017)
- Informatics in Schools. Rethinking Computing Education - 14th International Conference on Informatics in Schools: Situation, Evolution, and Perspectives, ISSEP 2021, Virtual Event, November 3–5, 2021 (Erik Barendsen, Christos Chytas) (2021)
- Why Young Programmers Should Make Game Art - A Study from a Game-Making Course (Mária Karpielová, Karolína Miková)
Anderswo suchen
Beat und dieser Text
Beat hat Dieser Text während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt weder ein physisches noch ein digitales Exemplar. Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.