/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Visualizing Activity on Wikipedia with Chromograms

Martin Wattenberg, Fernanda B. Viégas, Katherine Hollenbach
Publikationsdatum:
Diese Seite wurde seit 5 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Martin WattenbergFernanda B. ViégasTo investigate how participants in peer production systems allocate their time, we examine editing activity on Wikipedia, the well-known online encyclopedia. To analyze the huge edit histories of the site’s administrators we introduce a visualization technique, the chromogram, that can display very long textual sequences through a simple color coding scheme. Using chromograms we describe a set of characteristic editing patterns. In addition to confirming known patterns, such reacting to vandalism events, we identify a distinct class of organized systematic activities. We discuss how both reactive and systematic strategies shed light on self-allocation of effort in Wikipedia, and how they may pertain to other peer-production systems.
Von Martin Wattenberg, Fernanda B. Viégas, Katherine Hollenbach im Text Visualizing Activity on Wikipedia with Chromograms (2007)

iconBemerkungen

Martin WattenbergFernanda B. ViégasDespite the simplicity of the coding scheme, the chromogram technique turned out to be effective in distinguishing between various patterns of activity, and helpful in viewing small- and large-scale structures. Because of its simplicity and generality, the technique may be useful in contexts aside from Wikipedia.
Von Martin Wattenberg, Fernanda B. Viégas, Katherine Hollenbach im Text Visualizing Activity on Wikipedia with Chromograms (2007)

iconDieser Text erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Amy Bruckman, Susan L. Bryant, Kushal Dave, Andrea Forte, Frank van Ham, Jesse Kriss, Jean Lave, Fernanda B. Viégas, Christian Wagner, Colin Ware, Martin Wattenberg, Etienne Wenger

Begriffe
KB IB clear
information visualizationinformation visualization, Motivationmotivation, Open SourceOpen Source, Wikipedia
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1991 Situated Learning (Jean Lave, Etienne Wenger) 3, 10, 1, 1, 8, 1, 2, 5, 6, 1, 7, 7175271531
2000 local  Information Visualization (Colin Ware) 11, 2, 11, 1, 1, 2, 4, 2, 4, 4, 4, 71757672
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2004 local web  Studying Cooperation and Conflict between Authors with history flow Visualizations (Fernanda B. Viégas, Martin Wattenberg, Kushal Dave) 8, 5, 10, 1, 8, 6, 2, 4, 3, 7, 2, 5191351319
2004 local web  Breaking the Knowledge Acquisition Bottleneck through Conversational Knowledge Management (Christian Wagner) 1, 7, 2, 10, 1, 4, 5, 1, 4, 5, 4, 751871070
2005 local  Why Do People Write for Wikipedia? (Andrea Forte, Amy Bruckman) 6, 8, 1, 12, 12, 2, 4, 1, 5, 6, 4, 510751601
2005 local  Becoming Wikipedian (Susan L. Bryant, Andrea Forte, Amy Bruckman) 10, 1, 8, 1, 2, 11, 2, 2, 4, 6, 3, 516135911
2007 local web  Talk Before You Type (Fernanda B. Viégas, Martin Wattenberg, Jesse Kriss, Frank van Ham) 9, 4, 11, 1, 5, 7, 1, 5, 1, 7, 1, 66116768

iconDieser Text erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
knowledge visualization

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Visualizing Activity on Wikipedia with Chromograms: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 272 kByte; WWW: Link OK 2020-11-28)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieser Text

Beat war Co-Leiter des ICT-Kompetenzzentrums TOP während er Dieser Text ins Biblionetz aufgenommen hat. Die bisher letzte Bearbeitung erfolgte während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.