/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Visualizing Activity on Wikipedia with Chromograms

Martin Wattenberg, Fernanda B. Viégas, Katherine Hollenbach
Publikationsdatum:
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Martin WattenbergFernanda B. ViégasTo investigate how participants in peer production systems allocate their time, we examine editing activity on Wikipedia, the well-known online encyclopedia. To analyze the huge edit histories of the site’s administrators we introduce a visualization technique, the chromogram, that can display very long textual sequences through a simple color coding scheme. Using chromograms we describe a set of characteristic editing patterns. In addition to confirming known patterns, such reacting to vandalism events, we identify a distinct class of organized systematic activities. We discuss how both reactive and systematic strategies shed light on self-allocation of effort in Wikipedia, and how they may pertain to other peer-production systems.
Von Martin Wattenberg, Fernanda B. Viégas, Katherine Hollenbach im Text Visualizing Activity on Wikipedia with Chromograms (2007)

iconBemerkungen

Martin WattenbergFernanda B. ViégasDespite the simplicity of the coding scheme, the chromogram technique turned out to be effective in distinguishing between various patterns of activity, and helpful in viewing small- and large-scale structures. Because of its simplicity and generality, the technique may be useful in contexts aside from Wikipedia.
Von Martin Wattenberg, Fernanda B. Viégas, Katherine Hollenbach im Text Visualizing Activity on Wikipedia with Chromograms (2007)

iconDieser Text erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Amy Bruckman, Susan L. Bryant, Kushal Dave, Andrea Forte, Frank van Ham, Jesse Kriss, Jean Lave, Fernanda B. Viégas, Christian Wagner, Colin Ware, Martin Wattenberg, Etienne Wenger

Begriffe
KB IB clear
information visualizationinformation visualization, Motivationmotivation, Open SourceOpen Source, Wikipedia
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1991Situated Learning (Jean Lave, Etienne Wenger) 1, 5, 2, 9, 7, 12, 9, 4, 6, 8, 17, 171412171260
2000 local secure Information Visualization (Colin Ware) 4, 1, 1, 7, 1, 4, 6, 2, 2, 7, 5, 1216512444
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2004 local secure web Studying Cooperation and Conflict between Authors with history flow Visualizations (Fernanda B. Viégas, Martin Wattenberg, Kushal Dave) 1, 3, 2, 8, 7, 13, 5, 4, 5, 9, 5, 9181391079
2004 local secure web Breaking the Knowledge Acquisition Bottleneck through Conversational Knowledge Management (Christian Wagner) 6, 6, 4, 7, 6, 6, 7, 9, 9, 9, 9, 1241812854
2005 local secure Why Do People Write for Wikipedia? (Andrea Forte, Amy Bruckman) 1, 9, 18, 4, 4, 3, 1, 6, 3, 4, 5, 14107141363
2005 local secure Becoming Wikipedian (Susan L. Bryant, Andrea Forte, Amy Bruckman) 2, 2, 2, 5, 3, 3, 4, 3, 4, 6, 6, 13141213680
2007 local secure web Talk Before You Type (Fernanda B. Viégas, Martin Wattenberg, Jesse Kriss, Frank van Ham) 5, 1, 1, 3, 2, 2, 4, 2, 2, 5, 4, 56115508

iconDieser Text  erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
knowledge visualization

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Visualizing Activity on Wikipedia with Chromograms: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 272 kByte; WWW: Link OK 2020-05-28)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.