An Historical Perspective on Instructional DesignIs it Time to Exchange Skinner’s Teaching Machine for Dewey’s Toolbox?
Karin M Wiburg
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Zusammenfassungen
Student learning is not accidental: it is the direct
result of what has been designed, intentionally
or unintentionally, by teachers, schools,
curriculum developers and communities. Behind
teaching and learning events are beliefs
about learning which directly influence what
students experience. This paper provides an
historical perspective on current instructional
design practices. While attendees at this conference
may find it easy to discount the inadequacy
of traditional theories of instruction,
an understanding of the historical evolution of
these theories and their pervasive influence on
K-12 education is necessary if we want to support
teaching reform efforts. Without an understanding
of the evolution of current teaching
practices, change efforts may be unsuccessful.
Von Karin M Wiburg im Text An Historical Perspective on Instructional Design (1995) Bemerkungen
Von Beat Döbeli Honegger, erfasst im Biblionetz am 02.02.2004
Dieser Text erwähnt ...
Personen KB IB clear | B. S. Bloom , Burrhus F. Skinner | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Intelligent Tutoring System (ITS)Intelligent Tutoring System , Lernenlearning , Programmierter Unterricht , Schuleschool , Unterricht | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
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Texte |
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Dieser Text erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Bildung, Digitalisierung, Kinder, LehrerIn, Primarschule (1-6) / Grundschule (1-4), Schweiz |
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Beat und dieser Text
Beat war Co-Leiter des ICT-Kompetenzzentrums TOP während er Dieser Text ins Biblionetz aufgenommen hat. Die bisher letzte Bearbeitung erfolgte während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.