ICDL ComputingLearning Material
|
Diese Seite wurde seit 7 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
With the increased use of computers in all areas of life, there is a growing interest in learning about the fundamentals of computing, including the ability to use computational thinking and coding to create computer programs. The ICDL Computing module sets out the skills and competences relating to computational thinking and coding and will guide you through the process of problem solving and creating simple computer programs. Based on the ICDL Computing syllabus, this module will help you understand how to use computational thinking techniques to identify, analyse and solve problems, as well as how to design, write and test simple computer programs using well structured, efficient and accurate code. On completion of this module you will be able to: Understand key concepts relating to computing and the typical activities involved in creating a program.
Understand and use computational thinking techniques like problem decomposition, pattern recognition, abstraction and algorithms to analyse a problem and develop solutions.
Von Klappentext im Buch ICDL Computing (2017) Understand and use computational thinking techniques like problem decomposition, pattern recognition, abstraction and algorithms to analyse a problem and develop solutions.
- Write, test and modify algorithms for a program using flowcharts and pseudocode.
- Understand key principles and terms associated with coding and the importance of well-structured and documented code.
- Understand and use programming constructs like variables, data types, and logic in a program.
- Improve efficiency and functionality by using iteration, conditional statements, procedures and functions, as well as events and commands in a program.
- Test and debug a program and ensure it meets requirements before release.
Dieses Buch erwähnt ...
Volltext dieses Dokuments
Anderswo suchen
Beat und dieses Buch
Beat hat dieses Buch während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat dieses Buch einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.