/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Bücher

Educational Research with Our Youngest

Voices of Infants and Toddlers
Eva Johansson, E. Jayne White , local 
Buchcover
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Educational Research with Our YoungestInterpreting the voices of under three year olds is central to early childhood education. Yet entering into their life-worlds is fraught with challenges and unrealised possibilities. This ground-breaking book generates a dialogue about the multiple ways researchers have exploited a range of methods for approaching, accessing, understanding and interpreting infant voice. Each chapter explores the kinds of ethical considerations and dilemmas that may arise in this process. The book itself represents a chorus of international voices (researchers, children, teachers and parents), all adding to a discussion about various circumstances, dilemmas and possibilities involved in doing research with our youngest. This book is an essential read for researchers and teachers alike who seek to 'listen' and 'see' very young children with fresh ears and eyes.
Von Klappentext im Buch Educational Research with Our Youngest (2011)
Educational Research with Our YoungestThis book concerns research with infants and toddlers - the youngest children in early education. The idea behind the book is to explore ways of engaging with voices of very young children as researchers in the field of early childhood education. The aim is to contribute to this field of knowledge by scrutinizing ontological, epistemological and methodological approaches that assist us in trying to understand and visualize, in a broad sense, the multiple voices of young persons. The book itself represents a chorus of voices (researchers, children, teachers and parents), all adding to a discussion about various circumstances, dilemmas and possibilities involved in doing research with our youngest. The authors offer, in various ways, their thoughts and experiences regarding how to approach, understand and interpret the multiple voices of toddlers and infants. Each explores the kinds of ethical considerations and dilemmas that may arise in this process. This is a complex and exciting journey!
Von Eva Johansson im Buch Educational Research with Our Youngest (2011) im Text Giving Words to Children’s Voices in Research auf Seite  1

iconKapitel  Unter den anklickbaren Kapiteln finden Sie Informationen über einzelne Teile des gewählten Werks.

  • 1. Giving Words to Children’s Voices in Research - Introduction (Eva Johansson)

iconDieses Buch erwähnt ...


Begriffe
KB IB clear
Elternparents , Kinderchildren , kulturelles Kapital , LehrerInteacher , Pädagogik / Erziehungswissenschaft , Reggio-PädagogikReggio approach , Wissenschaftscience

iconDieses Buch erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Bildung, Lernen, Schule, Unterricht

iconTagcloud

iconVolltext dieses Dokuments

Educational Research with Our Youngest: Gesamtes Buch als Volltext (lokal: PDF, 1814 kByte)

iconBibliographisches Hier finden Sie Angaben um das gewählte Werk zu kaufen oder in einer Bibliothek auszuleihen.

Titel   Format Bez. Aufl. Jahr ISBN          
Educational Research with Our Youngest D - - 0 9400723938 Swissbib Worldcat Bestellen bei Amazon.de

iconBeat und dieses Buch

Beat hat dieses Buch während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.