Designing for the Social Web |
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Zusammenfassungen
No matter what type of web site or application you´re building, social interaction among the people who use it will be key to its success. They will talk about it, invite their friends, complain, sing its high praises, and dissect it in countless ways. With the right design strategy you can use this social interaction to get people signing up, coming back regularly, and bringing others into the fold. With tons of examples from real-world interfaces and a touch of the underlying social psychology theory, Joshua Porter shows you how to design your next great social web application.
Inside, you´ll discover:
Von Klappentext im Buch Designing for the Social Web (2008) Inside, you´ll discover:
- The real reasons why people participate online and the psychology behind them
- The Usage Lifecycle - or how people use your web application over time
- How to get people past that trickiest of hurdles: sign-up
- What to do when you´ve launched a web application and nobody is using it
- How to analyze the effectiveness of your application screens and flows
- How to grow your social web application from zero users to 1000 - and beyond
Dieses Buch erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | Designdesign , Internetinternet , ökonomisches Kapital , social media / Soziale Mediensocial networking software , WWW (World Wide Web)World Wide Web |
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Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
1 Erwähnungen
- Teaching crowds - Learning and Social Media (Jon Dron, Terry Anderson) (2014)
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Bibliographisches
Beat und dieses Buch
Beat hat dieses Buch während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.