On Evaluating Curricular EffectivenessJudging the Quality of K-12 Mathematics Evaluations
Jere Confrey, Vicki Stohl
,
|
Diese Seite wurde seit 10 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
This book reviews the evaluation research literature that has accumulated around 19 K 12 mathematics curricula and breaks new ground in framing an ambitious and rigorous approach to curriculum evaluation that has relevance beyond mathematics. The committee that produced this book consisted of mathematicians, mathematics educators, and methodologists who began with the following charge:
Von Klappentext im Buch On Evaluating Curricular Effectiveness (2004) - Evaluate the quality of the evaluations of the thirteen National Science Foundation (NSF)-supported and six commercially generated mathematics curriculum materials;
- Determine whether the available data are sufficient for evaluating the efficacy of these materials, and if not;
- Develop recommendations about the design of a project that could result in the generation of more reliable and valid data for evaluating such materials.
Dieses Buch erwähnt ...
Dieses Buch erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Lehrplan 21 |
Volltext dieses Dokuments
On Evaluating Curricular Effectiveness: Webseite zum Buch ( : 2021-03-21) |
Bibliographisches
Beat und dieses Buch
Beat war Co-Leiter des ICT-Kompetenzzentrums TOP während er dieses Buch ins Biblionetz aufgenommen hat. Die bisher letzte Bearbeitung erfolgte während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule. Beat besitzt weder ein physisches noch ein digitales Exemplar. Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.