/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Characterizing research in computing education

a preliminary analysis of the literature
Lauri Malmi, Judy Sheard, Simon, Roman Bednarik, Juha Helminen, Ari Korhonen, Niko Myller, Juha Sorva, Ahmad Taherkhani
Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2010 (Seite 3 bis 12), 2010
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

This paper presents a preliminary analysis of research papers in computing education. While previous analysis has explored what research is being done in computing education, this project explores how that research is being done. We present our classification system, then the results of applying it to the papers from all five years of ICER. We find that this subset of computing education research has more in common with research in information systems than with that in computer science or software engineering; and that the papers published at ICER generally appear to conform to the specified ICER requirements.

Von Lauri Malmi, Judy Sheard, Simon, Roman Bednarik, Juha Helminen, Ari Korhonen, Niko Myller, Juha Sorva, Ahmad Taherkhani im Konferenz-Band ICER 2010 im Text Characterizing research in computing education (2010)

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt...

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

icon2 Erwähnungen Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Characterizing research in computing education: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 427 kByte; WWW: Link OK 2018-03-11)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.