/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Physical Programming

Designing Tools for Children to Create Physical Interactive Environments
Jaime Montemayor, Allison Druin, Allison Farber, Sante Simms, Wayne Churaman, Allison D’Amour
Publikationsdatum:
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 3 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Physical interactive environments can come in many forms: museum installations, amusement parks, experimental theaters, and more. Programming these environments has historically been done by adults, and children, as the visiting participants, have been offered few pre-created choices to explore. Given these creative limitations, the goal of our research has been to develop programming tools for physical interactive environments that are appropriate for use by young children (ages 4-6). We have explored numerous design approaches over the past two years. Recently we began focusing on a “physical programming” approach and developed a wizard-of-oz prototype for young children. This paper presents the motivation for this research, the evolution of our programming approach, and our recent explorations with children.
Von Jaime Montemayor, Allison Druin, Allison Farber, Sante Simms, Wayne Churaman, Allison D’Amour im Text Physical Programming (2002)

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt...


Personen
KB IB clear
Jerome S. Bruner, George W. Fitzmaurice, Douglas N. Gordin, Christopher M. Hoadley, Alan Kay, Barbara M. Means, Seymour Papert, Roy Pea, Jeremy Roschelle, Mark Weiser

Begriffe
KB IB clear
Kinderchildren, Museumexhibition, Programmierenprogramming
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1966   Towards a theory of instruction (Jerome S. Bruner) 8, 14, 8, 5, 4, 4, 1, 3, 4, 4, 2, 123243121477
1982    Mindstorms (Seymour Papert) 8, 62, 20, 32, 17, 26, 26, 26, 15, 15, 6, 1421345144849
1996Graspable user interfaces (George W. Fitzmaurice) 2000
2000   Children and Computer Technology4, 6, 10, 1, 5, 3, 2, 2, 3, 3, 2, 218342756
2002  Software Pioneers Personenreihenfolge alphabetisch und evtl. nicht korrekt (Manfred Broy, Ernst Denert) 3, 4, 2, 2, 4, 4, 1, 4, 4, 4, 2, 7214972395
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1991    The Computer for the 21st Century (Mark Weiser) 1, 6, 4, 6, 8, 3, 1, 1, 5, 5, 1, 929129717
2000   Changing How and What Children Learn in School with Computer-Based Technologies (Jeremy Roschelle, Roy Pea, Christopher M. Hoadley, Douglas N. Gordin, Barbara M. Means) 4, 4, 1, 3, 5, 2, 1, 5, 3, 3, 2, 45114612
2002Graphical User Interfaces (Alan Kay) 1, 4, 6, 4, 4, 2, 2, 2, 1, 1, 5, 33123762

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Physical Programming: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 642 kByte; WWW: Link OK 2018-09-11)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.