/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Support Device Usage

Geraldine Clarebout, Jan Elen, Lai Jiang, Griet Lust, Norma A. Juarez Collazo
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Learning environments typically confront learners with a number of support devices. These support devices aim at helping learners in their learning; they provide a learning opportunity. As suggested by Perkins (Educational Researcher 14:11-17, 1985), it can be assumed that in order for these support devices to be beneficial (1) the opportunity has to be there, i.e., the support device has to be functional; (2) the learners have to recognize this opportunity, and (3) the learners have to be motivated to use the opportunity or the support device.
Given that the use of the devices may strongly affect the effectiveness of learning environments and that usage seems to be problematic (Clarebout & Elen, Computers in Human Behavior 22:389-411, 2006), usage is a key issue for instructional design. This chapter reviews recent research on the impact of different learner variables on support device usage. First the functionalities and categorization of support devices is discussed, followed by an overview of different learner variables and their effect on support device usage. Next, the interactions between these learner variables and specific support device characteristics are discussed. In conclusion current issues with respect to research on support device usage are discussed and possible solutions to encourage support device usage are introduced.
Von Geraldine Clarebout, Jan Elen, Lai Jiang, Griet Lust, Norma A. Juarez Collazo im Buch Handbook of Research on Educational Communications and Technology (2014) im Text Support Device Usage

iconDieses Kapitel erwähnt...


Personen
KB IB clear
David H. Jonassen, Ard W. Lazonder, Lew Semjonowitsch Vygotsky

Begriffe
KB IB clear
Cognitive Toolscognitive tools, Lernenlearning, Motivationmotivation
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1962Thought and Language (Lew Semjonowitsch Vygotsky) 38200
1996Computers in the classroom (David H. Jonassen) 3, 4, 2, 1, 1, 1, 2, 4, 2, 1, 6, 825108780
2014Handbook of Research on Educational Communications and Technology (J. Michael Spector, M. David Merrill, Jan Elen, M. J. Bishop) 9, 7, 4, 8, 5, 8, 9, 3, 5, 7, 6, 168820316360
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1996Multimedia and Hypermedia (David H. Jonassen) 3200
2014    Inquiry Learning (Ard W. Lazonder) 1, 1, 1, 2, 1, 1, 1, 2, 231212

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Support Device Usage: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 237 kByte; WWW: Link OK 2017-06-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Kapitel 1
Verweise von diesem Kapitel 12
Webzugriffe auf dieses Kapitel 112113521211221122
201520162017