/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

The effective use of a simple wiki to support collaborative learning activities

Pete Thomas, David King, Shailey Minocha
Publikationsdatum:
Zu finden in: Computer Science Education 4/2009 (Seite 293 bis 313), 2009
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 4 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

The Open University in the UK delivers distance learning to its students. Traditionally, the students study independently of one another. With the aim of enhancing interactions and collaborations amongst students, two post-graduate courses introduced authentic, collaborative activities. This is easier to achieve now because of the availability of the wiki tool: a lightweight, web-based collaborative authoring environment. This article examines the effect of the wikis' functionality on the students' use of the tool, and the consequences of their engagement with one another and with the activities, and the learning opportunities offered by the use of wiki. This is a relatively large-scale study involving 56 wikis produced by over 250 students. The data were drawn from the two courses using a variety of research methods. A qualitative inductive analysis of the interview data was conducted to look for emergent themes in the data. The emergent themes were validated by cross-referencing the recorded comments in the wikis and course forums. We found that the limited functionality of wikis influenced how students engaged with the collaborative activities. Although all groups were able to author collaboratively the documents required for assessment, they did not always perceive the learning benefits intended by the course teams. This article expands upon our earlier research which highlighted the role of a dedicated discussion tool to complement a wiki when used in collaborative activities. This article will be of interest to academics aspiring to employ wikis on their courses and to practitioners who wish to realise the potential of wikis in facilitating information sharing and fostering collaboration within teams.
Von Pete Thomas, David King, Shailey Minocha im Journal Computer Science Education 4/2009 im Text The effective use of a simple wiki to support collaborative learning activities (2009)

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt...


Personen
KB IB clear
Axel Bruns, Joseph T. Chao, Sharon Clark, Mary Cossarin, Ward Cunningham, Sal Humphreys, Diana Laurillard, Bo Leuf, Kevin R. Parker, Silvan Reinhold, Jim Rudolph, Linda Schwartz

Begriffe
KB IB clear
distance learning / Fernunterrichtdistance learning, Wikiwiki, Wiki in educationWiki in education
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1996   Rethinking University Teaching (Diana Laurillard) 1, 1, 2, 3, 1, 1, 2, 6, 2, 1, 2, 1231108
2001    The Wiki Way (Bo Leuf, Ward Cunningham) 11, 11, 10, 9, 7, 16, 16, 10, 42, 16, 29, 2010754203672
2005  WikiSym 200511, 8, 9, 9, 9, 11, 30, 14, 28, 8, 10, 137861131492
2006WikiSym 200614, 12, 5, 11, 10, 7, 16, 5, 16, 9, 10, 1065121101490
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
2004    Educational Wikis (Linda Schwartz, Sharon Clark, Mary Cossarin, Jim Rudolph) 6, 1, 2, 3, 5, 6, 12, 1, 6, 18, 19, 15181315837
2005    Wikis in Teaching and Assessment (Axel Bruns, Sal Humphreys) 5, 4, 2, 6, 4, 6, 8, 3, 4, 4, 6, 43294739
2006    WikiTrails (Silvan Reinhold) 6, 2, 1, 3, 6, 8, 8, 1, 4, 4, 4, 610126573
2007    Wiki as a Teaching Tool (Kevin R. Parker, Joseph T. Chao) 4, 3, 4, 4, 4, 7, 16, 3, 10, 5, 5, 619266563
2008    Digital technologies and their role in achieving our ambitions for education (Diana Laurillard) 1, 1, 1, 2, 1, 2, 4, 4, 2, 2, 1, 2272120

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt nicht... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Wikipedia

iconTagcloud

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf diesen wissenschaftlichen Zeitschriftenartikel 1
Verweise von diesem wissenschaftlichen Zeitschriftenartikel 26
Webzugriffe auf diesen wissenschaftlichen Zeitschriftenartikel 276162241321634136231311333662224
20142015201620172018