/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Computer Generated Voice-Over in a Medical Elearning Application

The Impact on Factual Learning Outcome
Stefan Minder, Michele Notari, Felix Schmitz, Rainer Hofer, Ulrich Woermann
Erstpublikation in: Journal of Universal Computer Science, Vol. 18, No. 3, pp. 314-326.
Publikationsdatum:
Diese Seite wurde seit 5 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Michele NotariThe Medical Faculty of the University of Bern uses voice-over in picture driven elearning modules to avoid split attention induced by the modality effect. To lower production costs, professional narrators have been replaced by computer-generated voices. The e-learning modules are produced with a content management system (CMS) offering text-to-speech functionality. 107 Swiss high school students passed a 20-minute e-learning sequence on cystic fibrosis. In a nested between-group design with four learning content presentation modalities (written text vs. human voice-over vs. artificial voice-over plus 15"-laptop-screens vs. 2,8"smart-phone screens), the learning outcome was assessed at three points in time: before, just after, and six weeks after the learning phase. All modalities led to significant short-term and long-term increase in factual knowledge about cystic fibrosis. Our two hypotheses are supported: (1) presenting pictures with both human and artificial voice-over leads to the same factual learning outcome, and (2) the e-learning module leads to the same learning outcome and acceptance independent of devices and their screen sizes. Furthermore, the image-voice-over modality on mobile devices (small screens) turned out to be a setting with no significant difference in effectiveness.
Von Stefan Minder, Michele Notari, Felix Schmitz, Rainer Hofer, Ulrich Woermann im Text Computer Generated Voice-Over in a Medical Elearning Application (2012)

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt...


Personen
KB IB clear
Richard E. Mayer

Begriffe
KB IB clear
Content Management SystemContent Management System, E-LearningE-Learning, Lernenlearning, mobile learningmobile learning, Mobiltelefonmobile phone, Notebooklaptop
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
2001   Multimedia Learning (Richard E. Mayer) 5, 4, 1, 1, 2, 4, 1, 6, 1, 1, 3, 641186661

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt nicht... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

iconVolltext dieses Dokuments

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf diesen wissenschaftlichen Zeitschriftenartikel 1
Verweise von diesem wissenschaftlichen Zeitschriftenartikel 9
Webzugriffe auf diesen wissenschaftlichen Zeitschriftenartikel 192354121221212532143121142222224313422421211321413134
201220132014201520162017