/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Differences in Male and Female Wiki Participation during Educational Group Projects

Carl Kennard
Zu finden in: EdMedia 2008, 2008   
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

This study examines the different ways male and female postgraduate students use wiki technology during online collaborative projects. A European Masters in Interactive Multimedia course module was examined based on the activity of two separate cohorts over successive years. The investigation found females make greater use of wikis than males by looking at the amount of edits made to the wiki pages. Conclusions are drawn on these findings and avenues for further study suggested.
Von Carl Kennard im Konferenz-Band EdMedia 2008 (2008) im Text Differences in Male and Female Wiki Participation during Educational Group Projects
This paper focuses on differences in male and female student participation rates during collaborative wiki-based group projects and how this could affect the technology’s educational use. It examines volume of student participation in the wiki based on gender. Other studies researching the use of social software such as forums and blogs will be addressed to see how their findings relate to the use of wikis. To achieve its aims the study examines wikis used to deliver a part-time postgraduate course to students based in a number of different European countries, English being the common language.
Von Carl Kennard im Konferenz-Band EdMedia 2008 (2008) im Text Differences in Male and Female Wiki Participation during Educational Group Projects

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt...


Personen
KB IB clear
Catherine Frété, Seymour Papert, Daniel Schneider, Paraskevi Synteta

Begriffe
KB IB clear
GenderGender, Konstruktivismusconstructivism, Multimediamultimedia, Problemlösefähigkeitproblem solving skills, Wikiwiki, Wiki in educationWiki in education
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1982    Mindstorms (Seymour Papert) 10, 4, 6, 12, 11, 14, 16, 6, 24, 6, 17, 3420045344582
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
2002   Community, Content and Collaboration Management Systems in Education Personenreihenfolge alphabetisch und evtl. nicht korrekt (Catherine Frété, Daniel Schneider, Paraskevi Synteta) 2, 1, 1, 1, 1, 2, 4, 1, 2, 4, 2, 441541100
2004Conception and implementation of rich pedagogical scenarios through collaborative portal sites (Daniel Schneider) 4000

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt nicht... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Behaviorismus, Wikipedia

iconTagcloud

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconVolltext dieses Dokuments

LokalDifferences in Male and Female Wiki Participation during Educational Group Projects: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 51 kByte)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Konferenz-Paper 2
Verweise von diesem Konferenz-Paper 141
Webzugriffe auf dieses Konferenz-Paper 8167151075661155211212111311263122815531113121122312322311122242111311221242213333132353214
2008200920102011201220132014201520162017