Does the Brain Drain Effect Really Exist?A Meta-Analysis
Erstpublikation in: Behav. Sci. 2023, 13(9), 751;
Publikationsdatum:
|
|
Zusammenfassungen
Smartphones have become an indispensable part of everyday life. Given the current debate about the use of smartphones in classrooms and schools, it seems appropriate to examine their effects on aspects of cognitive performance in more detail. Ward and colleagues not only demonstrated the negative effect of smartphones on cognitive performance but also showed that the mere presence of these devices can have this effect—this is known as the Brain Drain effect. In the present article, a meta-analytic approach was adopted in order to verify these findings. Here we show a significant overall negative effect of smartphone use and presence. In a database search we identified 22 studies with a total of 43 relevant effects that could be assigned to the categories “memory”, “attention”, and “general cognitive performance”. A subgroup analysis suggests that not all cognitive domains are equally affected by the negative effect of smartphones. The heterogeneity of the effects reinforces this finding. The nationality of the test subjects or the origin of the studies was identified as a further key variable. Our findings also indicate that the distracting effect of smartphones varies on the area studies and further research is necessary. In view of the present research results, it seems important that people in general, and especially children and adolescents in schools and classrooms, learn how to deal with the distracting potential of smartphones.
Von Tobias Böttger, Michael Poschik, Klaus Zierer im Text Does the Brain Drain Effect Really Exist? (2023) Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...
Personen KB IB clear | Maarten W. Bos , Kristen Duke , Ayelet Gneezy , Adrian F. Ward | ||||||||||||||||||
Aussagen KB IB clear | Die reine Präsenz eines Smartphones verändert das menschliche Verhalten | ||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Gehirnbrain , Handyverbot in der Schule , Handyverbot in Frankreichs Schulen , Kinderchildren , Metaanalysemeta-analysis , Mobiltelefone in der Schulecell phones in learning | ||||||||||||||||||
Texte |
|
Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Effektstärke, Eltern |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
1 Erwähnungen
- Das Digital-Dilemma - Was für die Entwicklung unserer Kinder heute wichtig ist (Rüdiger Maas, Christian Montag, Klaus Zierer) (2024)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Does the Brain Drain Effect Really Exist?: Artikel als Volltext (: , 940 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel
Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.