Teachers’ Knowledge in InformaticsExploring Educational Robotics Resources Through the Lens of Textual Data Analysis
Gabriel Parriaux, Christophe Reffay, Béatrice Drot-Delange, Mehdi Khaneboubi
Zu finden in: Informatics in Schools. Beyond Bits and Bytes: Nurturing Informatics Intelligence in Education (Seite 126 bis 138), 2023
|
|
Diese Seite wurde seit mehr als 7 Monaten inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
In this research, we are interested in the knowledge of primary and secondary teachers to teach informatics. Using pedagogical resources produced by them as a trace of their enacted Pedagogical Content Knowledge (ePCK), we perform Textual Data Analysis and Clustering to discover the topics they write about. Focusing on resources in educational robotics, we show that lexicon used by teachers is different depending on the robot they use. Reinert’s clustering associates each robot with a separate cluster and a specific vocabulary. Multiple Correspondence Analysis (MCA) shows an opposition between lexicon found in resources using event-driven robots (Thymio and Ozobot) and in resources using sequential robots (Beebot and Bluebot). Event-driven robots tend to be more related with events and behavior notions, as sequential robots tend to be more related with first manipulations of an object and programming notions.
Von Gabriel Parriaux, Christophe Reffay, Béatrice Drot-Delange, Mehdi Khaneboubi im Konferenz-Band Informatics in Schools. Beyond Bits and Bytes: Nurturing Informatics Intelligence in Education (2023) im Text Teachers’ Knowledge in Informatics Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Personen KB IB clear | L. Shulman | ||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Content KnowledgeContent Knowledge , Educational RoboterEducational Roboter , LehrerInteacher , Ozobot , Pedagogical Content Knowledge (PCK)Pedagogical Content Knowledge , Programmierenprogramming , Thymio | ||||||||||||||||||
Texte |
|
Dieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ...
Tagcloud
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Teachers’ Knowledge in Informatics—Exploring Educational Robotics Resources Through the Lens of Textual Data Analysis: Artikel als Volltext @ Springer (: , 879 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Konferenz-Paper einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.