/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Generative Agents: Interactive Simulacra of Human Behavior

Joon Sung Park, Joseph C. O’Brien, Carrie J. Cai, Meredith Ringel Morris, Percy Liang, Michael S. Bernstein
Publikationsdatum:
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

Believable proxies of human behavior can empower interactive applications ranging from immersive environments to rehearsal spaces for interpersonal communication to prototyping tools. In this paper, we introduce generative agents—computational software agents that simulate believable human behavior. Generative agents wake up, cook breakfast, and head to work; artists paint, while authors write; they form opinions, notice each other, and initiate conversations; they remember and reflect on days past as they plan the next day. To enable generative agents, we describe an architecture that extends a large language model to store a complete record of the agent’s experiences using natural language, synthesize those memories over time into higher-level reflections, and retrieve them dynamically to plan behavior. We instantiate generative agents to populate an interactive sandbox environment inspired by The Sims, where end users can interact with a small town of twenty five agents using natural language. In an evaluation, these generative agents produce believable individual and emergent social behaviors: for example, starting with only a single user-specified notion that one agent wants to throw a Valentine’s Day party, the agents autonomously spread invitations to the party over the next two days, make new acquaintances, ask each other out on dates to the party, and coordinate to show up for the party together at the right time. We demonstrate through ablation that the components of our agent architecture—observation, planning, and reflection—each contribute critically to the believability of agent behavior. By fusing large language models with computational, interactive agents, this work introduces architectural and interaction patterns for enabling believable simulations of human behavior.
Von Joon Sung Park, Joseph C. O’Brien, Carrie J. Cai, Meredith Ringel Morris, Percy Liang, Michael S. Bernstein im Text Generative Agents: Interactive Simulacra of Human Behavior (2023)

iconBemerkungen

Der im Februar veröffentlichte Aufsatz und Smallville haben ein riesiges Medienecho erfahren – und letztlich den Boom der Agentensysteme ausgelöst. Das hat sicherlich auch damit zu tun, dass die Wissenschaftler nicht nur auf der Sprachebene geblieben sind, sondern eine grafische Welt geschaffen haben, in der ihre Agenten agieren.
Von Jo Bager im Text Macherqualitäten (2023)

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Sandhini Agarwal , Dario Amodei , Amanda Askell , Christopher Berner , Tom B. Brown , Mark Chen , Benjamin Chess , Rewon Child , Jack Clark , Kewal Dhariwal , Prafulla Dhariwal , Scott Gray , Tom Henighan , Ariel Herbert-Voss , Christopher Hesse , Jared Kaplan , Gretchen Krueger , Mateusz Litwin , Benjamin Mann , Sam McCandlish , Arvind Neelakantan , Alec Radford , Aditya Ramesh , Nick Ryder , Girish Sastry , Ben Shneiderman , Pranav Shyam , Eric Sigler , Melanie Subbiah , Ilya Sutskever , Mark Weiser , Joseph Weizenbaum , Clemens Winter , Jeffrey Wu , Daniel M. Ziegler

Begriffe
KB IB clear
Agent / Botbot , Chain of Thought , Chat-GPT , Generative Agents , Generative Machine-Learning-Systeme (GMLS)computer-generated text , Simulation , The Sims
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2003  local  The New Media Reader (Noah Wardrip-Fruin, Nick Montfort) 3, 4, 9, 18, 4, 7, 4, 19, 3, 11, 9, 7 252 115 7 5161
2020 local web  Language Models are Few-Shot Learners (Tom B. Brown, Benjamin Mann, Nick Ryder, Melanie Subbiah, Jared Kaplan, Kewal Dhariwal, Prafulla Dhariwal, Arvind Neelakantan, Pranav Shyam, Girish Sastry, Amanda Askell, Sandhini Agarwal, Ariel Herbert-Voss, Gretchen Krueger, Tom Henighan, Rewon Child, Aditya Ramesh, Daniel M. Ziegler, Jeffrey Wu, Clemens Winter, Christopher Hesse, Mark Chen, Eric Sigler, Mateusz Litwin, Scott Gray, Benjamin Chess, Jack Clark, Christopher Berner, Sam McCandlish, Alec Radford, Ilya Sutskever, Dario Amodei) 4, 6, 8, 7, 6, 3, 2, 8, 2, 8, 5, 6 37 4 6 143
2021 local  Ideas That Created the Future (Harry Lewis) 9, 32, 7, 16, 4, 5, 3, 16, 2, 14, 11, 9 312 69 9 336
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1966 local web  ELIZA (Joseph Weizenbaum) 2, 3, 2, 7, 3, 2, 2, 7, 2, 3, 6, 5 29 3 5 1593
1983 Direct Manipulation (Ben Shneiderman) 3, 5, 5, 6, 2, 1, 3, 4, 2, 2, 3, 2 7 0 2 694
1991 local web  The Computer for the 21st Century (Mark Weiser) 5, 3, 2, 9, 7, 5, 1, 9, 3, 7, 7, 3 32 12 3 1176

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese SVG-Grafik fensterfüllend anzeigen

iconZitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)

iconErwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Generative Agents: Interactive Simulacra of Human Behavior: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 11555 kByte; WWW: Link OK )

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel

Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.