Generative Agents: Interactive Simulacra of Human BehaviorJoon Sung Park, Joseph C. O’Brien, Carrie J. Cai, Meredith Ringel Morris, Percy Liang, Michael S. Bernstein
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Zusammenfassungen
Believable proxies of human behavior can empower interactive
applications ranging from immersive environments to rehearsal
spaces for interpersonal communication to prototyping tools. In
this paper, we introduce generative agents—computational software agents that simulate believable human behavior. Generative agents
wake up, cook breakfast, and head to work; artists paint, while
authors write; they form opinions, notice each other, and initiate
conversations; they remember and reflect on days past as they plan
the next day. To enable generative agents, we describe an architecture
that extends a large language model to store a complete record
of the agent’s experiences using natural language, synthesize those
memories over time into higher-level reflections, and retrieve them
dynamically to plan behavior. We instantiate generative agents
to populate an interactive sandbox environment inspired by The
Sims, where end users can interact with a small town of twenty five
agents using natural language. In an evaluation, these generative
agents produce believable individual and emergent social behaviors:
for example, starting with only a single user-specified notion that one agent wants to throw a Valentine’s Day party, the agents
autonomously spread invitations to the party over the next two
days, make new acquaintances, ask each other out on dates to the
party, and coordinate to show up for the party together at the right
time. We demonstrate through ablation that the components of
our agent architecture—observation, planning, and reflection—each
contribute critically to the believability of agent behavior. By fusing
large language models with computational, interactive agents, this
work introduces architectural and interaction patterns for enabling
believable simulations of human behavior.
Von Joon Sung Park, Joseph C. O’Brien, Carrie J. Cai, Meredith Ringel Morris, Percy Liang, Michael S. Bernstein im Text Generative Agents: Interactive Simulacra of Human Behavior (2023) Bemerkungen
Der im Februar veröffentlichte Aufsatz
und Smallville haben ein riesiges
Medienecho
erfahren – und letztlich den
Boom der Agentensysteme ausgelöst. Das
hat sicherlich auch damit zu tun, dass die
Wissenschaftler nicht nur auf der Sprachebene
geblieben sind, sondern eine grafische
Welt geschaffen haben, in der ihre
Agenten agieren.
Von Jo Bager im Text Macherqualitäten (2023) Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...
Personen KB IB clear | Sandhini Agarwal , Dario Amodei , Amanda Askell , Christopher Berner , Tom B. Brown , Mark Chen , Benjamin Chess , Rewon Child , Jack Clark , Kewal Dhariwal , Prafulla Dhariwal , Scott Gray , Tom Henighan , Ariel Herbert-Voss , Christopher Hesse , Jared Kaplan , Gretchen Krueger , Mateusz Litwin , Benjamin Mann , Sam McCandlish , Arvind Neelakantan , Alec Radford , Aditya Ramesh , Nick Ryder , Girish Sastry , Ben Shneiderman , Pranav Shyam , Eric Sigler , Melanie Subbiah , Ilya Sutskever , Mark Weiser , Joseph Weizenbaum , Clemens Winter , Jeffrey Wu , Daniel M. Ziegler | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Agent / Botbot , Chain of Thought , Chat-GPT , Generative Agents , Generative Machine-Learning-Systeme (GMLS)computer-generated text , Simulation , The Sims | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
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Texte |
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Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Generative Pretrained Transformer 3 (GPT-3), Generative Pretrained Transformer 4 (GPT-4), GMLS & Bildung, GMLS & Schule, Künstliche Intelligenz (KI / AI) |
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2 Erwähnungen
- AutoGPT: KI-Agenten beginnen, auf GPT-4-Basis autonom in der Welt zu handeln (Silke Hahn) (2023)
- Macherqualitäten - ChatGPT & Co. steuern autonome Agenten (Jo Bager) (2023)
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Beat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel
Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.