Children (Aged 3–5 Years) Learning Mathematics Through Programming, Thinking and Doing, or Just Doing?Hanna Palmér
|
![]() |
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
In this chapter, a Swedish development and research project integrating programming and mathematics will be focused on. The children in the project were 3–5 years old. Preschool children together with their teachers worked with programmable robots especially designed for young children. Several programming activities were developed and introduced in four rounds. Common in all these activities was the children investigating programming and mathematics by trying them out themselves. The results show that the children developed their spatial thinking and their understanding of symbols. Also, they developed their ability to use notions such as ‘forward’, ‘backward’, ‘rotate’ and ‘turn’, verbally through symbols and gestures.
Dieses Kapitel erwähnt ...
![]() Begriffe KB IB clear | Kinder children
, LehrerIn teacher
, Lernen learning
, Mathematik mathematics
, Programmieren programming
, Programmieren für KinderProgramming for kids
, Schule school
|
Dieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ... 
![]() Nicht erwähnte Begriffe | Bildung, Digitalisierung, Eltern, Primarschule (1-6) / Grundschule (1-4), Schweiz, Unterricht |
Tagcloud
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
![]() | Children (Aged 3–5 Years) Learning Mathematics Through Programming, Thinking and Doing, or Just Doing?: Artikel als Volltext @ Springer ( : , 307 kByte; : ) |
Anderswo suchen 
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.


Kinder
LehrerIn
Lernen
Mathematik
Programmieren
Schule
, 307 kByte;
)
Biblionetz-History