Evolving Education: Pre-formal and FormalZu finden in: Postformal Education (Seite 71 bis 98), 2016
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Zusammenfassungen
In the first part of this chapter I make an ambitious attempt to present an overview of what education-as-enculturation might have been like thousands of years before we had formal schooling—even for the elite. I trace fragments of the evolutionary narrative that have been critically underappreciated—the apparent aesthetic sensibilities of some early hominins and humans. I then discuss the early introduction of formal elite schooling in Europe and a handful of other civilisation centres. I show that formal, publicly funded, universal school education began little more than two hundred years ago in Europe and was holistic, idealistic and evolutionary. Only after the Industrial Revolution did schooling begin to resemble factories. The purpose of this chapter is primarily to contextualise the futures of education within the broad macro-historical development from pre-formal, to formal to postformal education.
Von Jennifer M. Gidley im Buch Postformal Education (2016) im Text Evolving Education: Pre-formal and Formal Dieses Kapitel erwähnt ...
Personen KB IB clear | Edgar Morin | ||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Bildungeducation (Bildung) , EuropaEurope , Schuleschool , USA | ||||||||||||||||||
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Dieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Digitalisierung, Kinder, LehrerIn, Lernen, Schweiz, Unterricht |
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Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.