Preparing Preservice Teachers to Transform Education with Information and Communication TechnologiesAlona Forkosh-Baruch
Zu finden in: Second Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (Seite 415 bis 432), 2018
|
|
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Preparation of preservice teachers for their changing role in the information era requires equipping them with the knowledge, skills, and dispositions required to transform education, assisted by the vast capabilities made available by information and communication technologies (ICT). This chapter tackles the complex undertaking of preparing preservice teachers to integrate ICT, in light of its promise to transform education. Initially, we attend to the issue of professional identities of preservice teachers and teacher candidates in the twenty-first century. We review preservice teacher training in the twenty-first century, examining their proficiency in utilizing ICT in general and for educational purposes in particular, noting the gap between needs and ICT skills and utilization for pedagogical practices. Then, an array of examples of cases portraying ICT-integrated training worldwide is presented, illustrating attempts to encounter current state and training needs in order to attain the best ICT-integrated pedagogical practices. As a result, three possibly coinciding modes of preservice teacher training toward ICT integration are offered, as well as an exploration of their possible overlap. The chapter ends with recommendation for policymakers, practitioners, and researchers when attempting to improve preservice teacher training.
Von Alona Forkosh-Baruch im Buch Second Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (2018) im Text Preparing Preservice Teachers to Transform Education with Information and Communication Technologies Dieses Kapitel erwähnt ...
Personen KB IB clear | Jari Lavonen , Veijo Meisalo , OECD Organisation for Economic Co-operation and Development , Kari Sormunen , Mikko Vesisenaho | ||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | LehrerInteacher , LehrerInnen-Bildungteacher training | ||||||||||||||||||
Texte |
|
Dieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Schule, Unterricht |
Tagcloud
Zitationsgraph
2 Erwähnungen
- ICT-Professionalisierung und ICT-Beliefs - Professionalisierung angehender Lehrpersonen in der digitalen Transformation und ihre berufsbezogenen Überzeugungen über digitale Informations- und Kommunikationstechnologien (ICT) (Robin Schmidt) (2020)
- Schulpraktische Studien und Professionalisierung - Kohärenzambitionen und alternative Zugänge zum Lehrberuf (Christian Reintjes, Til-Sebastian Idel, Gabriele Bellenberg, Kathi V. Thönes) (2021)
- Medienbildung in der Lehrer*innenbildung - Kohärenz der intendierten, implementierten und erreichten Curricula? (Christian Reintjes, Raphaela Porsch, Katja Görich, Patrick Gollub, David Paulus, Marcel Veber) (2021)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Preparing Preservice Teachers to Transform Education with Information and Communication Technologies: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 309 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.