/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Preparing Preservice Teachers to Transform Education with Information and Communication Technologies

Alona Forkosh-Baruch
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Second Handbook of Information Technology in Primary and Secondary EducationPreparation of preservice teachers for their changing role in the information era requires equipping them with the knowledge, skills, and dispositions required to transform education, assisted by the vast capabilities made available by information and communication technologies (ICT). This chapter tackles the complex undertaking of preparing preservice teachers to integrate ICT, in light of its promise to transform education. Initially, we attend to the issue of professional identities of preservice teachers and teacher candidates in the twenty-first century. We review preservice teacher training in the twenty-first century, examining their proficiency in utilizing ICT in general and for educational purposes in particular, noting the gap between needs and ICT skills and utilization for pedagogical practices. Then, an array of examples of cases portraying ICT-integrated training worldwide is presented, illustrating attempts to encounter current state and training needs in order to attain the best ICT-integrated pedagogical practices. As a result, three possibly coinciding modes of preservice teacher training toward ICT integration are offered, as well as an exploration of their possible overlap. The chapter ends with recommendation for policymakers, practitioners, and researchers when attempting to improve preservice teacher training.
Von Alona Forkosh-Baruch im Buch Second Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (2018) im Text Preparing Preservice Teachers to Transform Education with Information and Communication Technologies

iconDieses Kapitel erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Jari Lavonen , Veijo Meisalo , OECD Organisation for Economic Co-operation and Development , Kari Sormunen , Mikko Vesisenaho

Begriffe
KB IB clear
LehrerInteacher , LehrerInnen-Bildungteacher training
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2010 local web  ICT in Initial Teacher Training (Veijo Meisalo, Jari Lavonen, Kari Sormunen, Mikko Vesisenaho, OECD Organisation for Economic Co-operation and Development) 5, 1, 3, 7, 2, 3, 5, 4, 8, 6, 2, 1 161337

iconDieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Schule, Unterricht

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese SVG-Grafik fensterfüllend anzeigen

iconErwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.