Beats Biblionetz - Texte

/ en / Traditional / help

Cultural and Social Issues in Using Social Media to Support Learning

Royce Kimmons, Olga Belikov
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Dieses Biblionetz-Objekt existiert erst seit November 2019. Es ist deshalb gut möglich, dass viele der eigentlich vorhandenen Vernetzungen zu älteren Biblionetz-Objekten bisher nicht erstellt wurden. Somit kann es sein, dass diese Seite sehr lückenhaft ist.

iconZusammenfassungen

The widespread use of social media (e.g., Facebook, Twitter, YouTube) has led many researchers and practitioners to explore their benefits for education, including their ability to connect people together in ways that value diverse perspectives, creativity, and individual expression. However, there are some complex cultural and social aspects of these tools that deserve attention and that educators and students should be aware of. In this chapter, we explore a variety of issues through the themes of (1) literacy, (2) privacy, (3) civility, and (4) identity. Literacy issues include digital participation divides and the ways that differences in abilities among students to use these tools lead to inequities in educational and social opportunities. Privacy issues include those involving the sharing of personal information via ubiquitous, persistent technologies and the subsequent hierarchical and lateral surveillance that this enables. Civility issues include cyberbullying and other utilizations of these media to manipulate the emotional states and social standing of others through dehumanization, decontextualization, and persistent abuse. And identity issues include those arising from the incomplete, skewed, or performative expression of identity via social media and subsequent tensions that arise between the use of acceptable identity fragments and the reductionism that occurs as authentic identity is translated into online spaces. With each of these themes, we explore pertinent problems that arise in social media (e.g., echo chambers, incivility, identity collapse) and also provide suggestions for educators to alleviate their severity.
Von Royce Kimmons, Olga Belikov im Buch Second Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (2018) im Text Cultural and Social Issues in Using Social Media to Support Learning

iconDieses Kapitel erwähnt ...


Begriffe
KB IB clear
facebook, Filterblase, Kreativitätcreativity, social media / Soziale Mediensocial networking software, Twitter, YouTube

iconDieses Kapitel  erwähnt nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Google

iconTagcloud

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Cultural and Social Issues in Using Social Media to Support Learning: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 255 kByte; WWW: Link OK )

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.