/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Students and Their Computer Literacy

Evidence and Curriculum Implications
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

Second Handbook of Information Technology in Primary and Secondary EducationFor a number of years, education authorities have responded to the importance of school students developing computer literacy by including it as part of the school curriculum, directly as a cross-curriculum capability, and by assessing the extent to which students are computer literate. Computer literacy and related concepts, such as ICT literacy, are defined so as to include both technological expertise and information literacy. Assessments of computer literacy, even though they vary, indicate that there are substantial variations in levels of computer literacy among students in the lower years of secondary school. In technologically developed countries, approximately one half of Year 8 students demonstrate proficiency, or advanced proficiency, in computer literacy, but up to 10% have very limited computer literacy. Assessments of computer literacy can also provide the basis for progression maps that could be used to inform curriculum development. Those progression maps will be more valuable if the frameworks on which they are based become more strongly integrated with each other. In addition, computer literacy appears to be influenced by student background, including familiarity with computers, as well as the emphases placed on it in classrooms and schools and the support provided by ICT in education systems. At present, there is less information about school and classroom influences on computer literacy than there is about student background influences. In the immediate future, the construct of computer literacy may need to accommodate increasingly to changes in software and hardware contexts in which it is manifested.
Von John Ainley im Buch Second Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (2018) im Text Students and Their Computer Literacy

iconDieses Kapitel erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Sara Dexter , Anusca Ferrari , Marc Prensky , Juliet Sizmur , Linda Sturman

Begriffe
KB IB clear
computer literacycomputer literacy , DigComp , ICT literacyICT literacy , Informationskompetenzinformation literacy , turtle graphics
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2009 International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (Joke Voogt, Gerald Knezek) 2, 4, 7, 2, 5, 3, 8, 5, 4, 11, 25, 3 11622831193
2011  local  The Digital Divide (Mark Bauerlein) 2, 6, 2, 4, 2, 5, 5, 3, 9, 22, 2, 2 1823822222
2013 local web  DIGCOMP (Anusca Ferrari) 1, 3, 6, 2, 2, 1, 4, 5, 5, 5, 8, 5 2655245
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2001 local web  Digital Natives, Digital Immigrants (Marc Prensky) 15, 6, 11, 1, 1, 2, 11, 7, 2, 12, 29, 2 1411024547
2009 local web  Leadership for IT in Schools (Sara Dexter) 3, 4, 1, 4, 2, 1, 3, 1, 5, 7, 5, 3 713226
2011 local web  International Comparison of Computing in Schools (Linda Sturman, Juliet Sizmur) 5, 1, 2, 4, 1, 3, 2, 3, 6, 12, 4, 1 3111372

iconDieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
DigComp 2.0

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconErwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Students and Their Computer Literacy: Evidence and Curriculum Implications: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 310 kByte; WWW: Link OK )

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.