Computing Education Research TodaySally Fincher, Josh Tenenberg, Brian Dorn, Christopher D. Hundhausen, Robert McCartney, Laurie Murphy
Publikationsdatum:
Zu finden in: The Cambridge Handbook of Computing Education Research, 2019
|
|
Diese Seite wurde seit mehr als 7 Monaten inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
This chapter is based around conversations held at the 11th International
Computing Education Research (ICER) conference in Tacoma, Washington,
on August 18– 20, 2017. The conversations were between the current (and immediately
past) editors of two premier publication venues for computing education
research, the journal Computer Science Education (CSE) and the ACM
Transactions on Computing Education (TOCE). As well as editorial experience,
four of the six participants had also served as ICER chairs or co- chairs.
Broadly, then, this group of people represent community “gatekeepers,” those that establish and maintain standards for submission and reviewing, for what gets published and what gets rejected, and for what – at this time – represents good work in the field. These conversations also give a chance for the reader to be exposed to rationale and discourse that doesn’t usually appear in the literature.
Von Sally Fincher, Josh Tenenberg, Brian Dorn, Christopher D. Hundhausen, Robert McCartney, Laurie Murphy im Buch The Cambridge Handbook of Computing Education Research im Text Computing Education Research Today (2019) Broadly, then, this group of people represent community “gatekeepers,” those that establish and maintain standards for submission and reviewing, for what gets published and what gets rejected, and for what – at this time – represents good work in the field. These conversations also give a chance for the reader to be exposed to rationale and discourse that doesn’t usually appear in the literature.
Dieses Kapitel erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | Informatikcomputer science , Informatik-Didaktikdidactics of computer science , Informatik-Unterricht (Fachinformatik)Computer Science Education |
Dieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Informatikunterricht in der Schule |
Tagcloud
1 Erwähnungen
- Past, Present and Future of Computing Education Research (Mikko Apiola, Sonsoles López-Pernas, Mohammed Saqr) (2023)
- The Venues that Shaped Computing Education Research - Dissemination Under the Lens
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.