Metapholio: A Mobile App for Supporting Collaborative Note Taking and Reflection in Teacher EducationErstpublikation in: Technology, Knowledge and Learning
Publikationsdatum:
|
|
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Mobile technologies open up new ways of fostering reflection in teacher education. With
the intention of tying reflection closer to the actions in the classroom, facilitating multimedia
recordings, providing prompts for reflection and fostering discussions between pre-service
teachers, experienced teachers and university mentors, we developed the “Metapholio”
app and tested it in the context of teaching internships. This app supports pre-service
teachers in collecting noteworthy moments in the classroom by providing functionalities
for individual and collaborative note taking. Notes can be created in the form of written
text, photography, audio recordings and video recordings. Each note can be commented
on and discussed with invited peers, experienced teachers and university mentors, who can
also record moments themselves. Furthermore, the app makes it possible to select notes
and attach them to more general written or spoken reflections on teaching and learning.
Theoretical frameworks and writing prompts that are part of the app serve as scaffolds for
such reflections. Peers, teachers and mentors can be invited to join the conversation on
reflections. With the help of this app, pre-service teachers can, moreover, create their own
multimedia mobile portfolio, which acts as a hybrid space for professional development in
teacher education.
Von Dominik Petko, Regina Schmid, Laura Müller, Michael Hielscher im Text Metapholio: A Mobile App for Supporting Collaborative Note Taking and Reflection in Teacher Education (2019) Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | E-Portfolioe-portfolio , LehrerInnen-Bildungteacher training , microbloggingmicroblogging , Multimediamultimedia , Portfolio |
Tagcloud
Zitationsgraph
2 Erwähnungen
- Digitale Möglichkeiten zur Förderung von Core Practices in der Lehrpersonenbildung (Jürgen Schneider, Dominik Petko) (2022)
- Technology acceptance of a mobile portfolio app for teacher education - Pre-service teachers views on multimedia-based note-taking and mentoring in internships (Dominik Petko, Andrea Cantieni, Regina Schmid, Laura Müller, Maike Krannich, Konstantinos Michos) (2022)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Metapholio: AMobile App forSupporting Collaborative Note Taking and Reflection in Teacher Education: Artikel als Volltext (: , 1261 kByte; : ) | |
Metapholio: AMobile App forSupporting Collaborative Note Taking and Reflection in Teacher Education: Artikel als Volltext (: , 1261 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel
Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.