/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Using Digital Media to Assess and Promote School and Adult Education Teacher Competence

Thamar Voss, Annika Goeze, Christian Marx, Verena Hoehne, Viola Klotz, Josef Schrader
Zu finden in: Informational Environments (Seite 125 bis 148), 2017 local web 
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 5 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Informational EnvironmentsChapter 6 (Voss et al., 2017) investigates the learning of school teachers and adult educators. This chapter reports on research with regard to the assessment and the promotion of teacher competences. More specifically, in the assessment part of the chapter it is investigated how digital video technologies can provide new avenues to measure the pedagogical-psychological knowledge of teachers (conceptual knowledge; cognitive perspective). The promotion part of the chapter describes the development of a learning and testing environment that employs annotated video cases of classroom interactions. This environment is based on principles of cognitive flexibility theory, thus providing an opportunity to transform declarative into conceptual knowledge (cognitive perspective) in an interactive fashion (social-interactive perspective).
Von Jürgen Buder, Friedrich W. Hesse im Buch Informational Environments (2017) im Text Informational Environments
Informational EnvironmentsClassrooms are informational environments that are highly complex in nature. Teachers need to make use of many different information sources in the classroom in order to adapt to these environments, perform successfully, and develop competence. Hence, effective design research in teacher education has to take this high complexity into account too, for instance by using video technologies. In the chapter presented here, we describe a research program that uses the advantages of digital media to assess and promote teacher competence. A web-based learning and testing environment was designed and implemented in several studies with school and adult education teachers. We successfully developed a test instrument to measure the pedagogical/psychological knowledge of teachers in the two chosen educational contexts via the web-based environment. Results of several intervention studies indicated that the web-based learning and testing environment with integrated video case studies is a powerful tool to promote taking on new perspectives and applying knowledge among school and adult education teachers. Implications for research, practice, and the required web-based infrastructure are discussed.
Von Thamar Voss, Annika Goeze, Christian Marx, Verena Hoehne, Viola Klotz, Josef Schrader im Buch Informational Environments (2017) im Text Using Digital Media to Assess and Promote School and Adult Education Teacher Competence

iconDieses Kapitel erwähnt ...


Begriffe
KB IB clear
cognitive flexibilitycognitive flexibility, LehrerInteacher, Lernenlearning, Schuleschool

iconDieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Bildung, Digitalisierung, Kinder, Schweiz, Unterricht

iconTagcloud

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Using Digital Media to Assess and Promote School and Adult Education Teacher Competence: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 221 kByte; WWW: Link OK )

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.