Gender and Technology EducationSonja Niiranen
Zu finden in: Handbook of Technology Education (Seite 875 bis 888), 2017
|
|
Diese Seite wurde seit 7 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Technology-oriented fields are still mostly male dominated. Increasing the number of women in natural science and technology careers remains an elusive goal in EU countries. Although gender equality and nondiscrimination have been critical, longtime concerns in education, gender-related divisions continue to occur in the field of technology and the subjects that pupils decide to study. Also, significant variations between girls´ and boys´ interest and behavior have been documented in technology education. In today´s society, technology education plays an important role in providing children with opportunities and in improving their ability to interact with everyday technologies. Technology education also equips children with the necessary knowledge to perform a wide variety of jobs. In order to introduce a more equitable gender balance in higher education, technology-oriented fields, and, consequently, in the corresponding labor market, we must continue to expand our knowledge on the impact of current technology education and focus on gender-related issues. This chapter aims to discuss gender-related topics in technology education and careers. Could technology education have an impact on women and girls or potentially influence their advancement in technology-oriented fields? With the goal of achieving greater gender equality in technology fields, this chapter concludes with further directions for research and suggestions for new ways of thinking.
Von Sonja Niiranen im Buch Handbook of Technology Education (2017) im Text Gender and Technology Education Dieses Kapitel erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | Bildungeducation (Bildung) , Denkenthinking , GenderGender , Kinderchildren , Mädchengirl , Selbstwirksamkeitself efficacy , Technologietechnology , Wissenschaftscience |
Dieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Eltern, Knaben, LehrerIn, Lernen, Schule, Unterricht |
Tagcloud
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Gender and Technology Education: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 205 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.