/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Relationships

computational thinking, pedagogy of programming, and Bloom's Taxonomy
Cynthia Collins Selby
Publikationsdatum:
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 3 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

This study explores the relationship between computational thinking, teaching programming, and Bloom's Taxonomy. Data is collected from teachers, academics, and professionals, purposively selected because of their knowledge of the topics of problem solving, computational thinking, or the teaching of programming. This data is analysed following a grounded theory approach. A computational thinking taxonomy is developed. The relationships between cognitive processes, the pedagogy of programming, and the perceived levels of difficulty of computational thinking skills are illustrated by a model.

Specifically, a definition for computational thinking is presented. The skills identified are mapped to Bloom's Taxonomy: Cognitive Domain. This mapping concentrates computational skills at the application, analysis, synthesis, and evaluation levels. Analysis of the data indicates that abstraction of functionality is less difficult than abstraction of data, but both are perceived as difficult. The most difficult computational thinking skill is reported as decomposition. This ordering of difficulty for learners is a reversal of the cognitive complexity predicted by Bloom's model. The plausibility of this inconsistency is explored.

The taxonomy, model, and the other results of this study may be used by educators to focus learning onto the computational thinking skills acquired by the learners, while using programming as a tool. They may also be employed in the design of curriculum subjects, such as ICT, computing, or computer science.

Von Cynthia Collins Selby im Konferenz-Band Proceedings of the Workshop in Primary and Secondary Computing Education, WiPSCE 2015, London, United Kingdom, November 9-11, 2015 im Text Relationships (2015)

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt ...

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

iconTagcloud

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Relationships: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 434 kByte; WWW: Link OK 2021-03-21)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Konferenz-Paper

Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.