Revisiting and reframing useImplications for the integration of ICT
Lorrae Ward, Judy M. Parr
|
|
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
This paper investigates the use of ICT by teachers in selected secondary schools. It considers both the extent and type of use and the factors that may influence such use through the statistical analysis of data from a 30-section survey containing 185 items. First, exploratory maximum-likelihood factor analysis was used to identify five distinct categories, or types of use. Second, path analyses assisted in determining ten antecedent factors which significantly impacted on use from a total of 16 factors considered. These factors were confirmed using scale analyses. Finally, a multivariate analysis of variance (MANOVA) was used to determine whether demographic/context variables were related both to use and to those factors directly influencing usage. Findings suggest a variety of types of professional development, as well as a range of infrastructural options, are needed to meet not only the varying needs of individual teachers, but also the varying ways in which ICT can be used. The implication is that the key outcomes for any professional development must be to increase teacher confidence in their ability to facilitate student learning with computers, along with the provision of stronger pedagogical motivation for teachers to integrate ICT.
Von Lorrae Ward, Judy M. Parr im Text Revisiting and reframing use Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...
Personen KB IB clear | Henry Becker , Larry Cuban , Lotte Grünbaum , Steffen Bohni Nielsen , Marianne Pedersen , E. M Rogers , Ed Smeets | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Zitationsgraph
4 Erwähnungen
- Bedingungen innovativen Handelns in Schulen - Funktion und Interaktion von Innovationsbereitschaft, Innovationsklima und Akteursnetzwerken am Beispiel der IKT-Integration an Schulen (Doreen Prasse) (2012)
- Beiträge zur Lehrerinnen- und Lehrerbildung 35(1) (2017)
- Digitale Heterogenität von Lehrpersonen - Herausforderung oder Chance für die ICT-Integration in Schulen? (Doreen Prasse, Beat Döbeli Honegger, Dominik Petko) (2017)
- Second Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (Joke Voogt, Gerald Knezek, Rhonda Christensen, Kwok-Wing Lai) (2018)
- Bildung im digitalen Wandel - Die Bedeutung für das pädagogische Personal und für die Aus- und Fortbildung (2020)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Revisiting and reframing use: Artikel als Volltext (: , 175 kByte; : 2021-03-21) |
Anderswo suchen
Beat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel
Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.