/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Revisiting and reframing use

Implications for the integration of ICT
Lorrae Ward, Judy M. Parr
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

This paper investigates the use of ICT by teachers in selected secondary schools. It considers both the extent and type of use and the factors that may influence such use through the statistical analysis of data from a 30-section survey containing 185 items. First, exploratory maximum-likelihood factor analysis was used to identify five distinct categories, or types of use. Second, path analyses assisted in determining ten antecedent factors which significantly impacted on use from a total of 16 factors considered. These factors were confirmed using scale analyses. Finally, a multivariate analysis of variance (MANOVA) was used to determine whether demographic/context variables were related both to use and to those factors directly influencing usage. Findings suggest a variety of types of professional development, as well as a range of infrastructural options, are needed to meet not only the varying needs of individual teachers, but also the varying ways in which ICT can be used. The implication is that the key outcomes for any professional development must be to increase teacher confidence in their ability to facilitate student learning with computers, along with the provision of stronger pedagogical motivation for teachers to integrate ICT.
Von Lorrae Ward, Judy M. Parr im Text Revisiting and reframing use

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Henry Becker, Larry Cuban, Lotte Grünbaum, Steffen Bohni Nielsen, Marianne Pedersen, E. M Rogers, Ed Smeets
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1962 local  Diffusion of Innovations (E. M Rogers) 7, 1, 12, 5, 9, 8, 4, 13, 4, 3, 4, 6701161111
2001 local  Oversold and Underused (Larry Cuban) 7, 8, 11, 3, 15, 1, 4, 9, 1, 6, 3, 674761742
2004 local web  Study on Innovative Learning Environments in School Education (Lotte Grünbaum, Marianne Pedersen, Steffen Bohni Nielsen) 2, 7, 3, 8, 2, 9, 1, 3, 9, 5, 2, 51115666
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2001 local web  How Are Teachers Using Computers in Instruction? (Henry Becker) 3100
2005 local web  Does ICT contribute to powerful learning environments in primary education? (Ed Smeets) 1, 6, 2, 4, 6, 4, 1, 4, 8, 1, 2, 2492928

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconErwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Revisiting and reframing use: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 175 kByte; WWW: Link OK 2021-03-21)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel

Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.