Promoting constructive mindsets for overcoming failure in computer science educationEmily Lovell
Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2014 (Seite 159 bis 160), 2014
|
|
Zusammenfassungen
Encountering failure while cultivating computational literacy is inevitable, as debugging is a normal and necessary part of any programmer's workflow. Unfortunately, internalization of this failure is one discouraging factor in many students' choice not to pursue computer science. In this proposal, I outline my dissertation research on constructive mindsets for overcoming failure in introductory programming contexts. This work is motivated by an overarching interest in broadening participation in computing -- and, in particular, attracting and retaining more female computer science students. My doctoral research examines the differences in how technical students and non-technical students approach learning to code, with the goal of generating best practices for other educators.
Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | growth mindsetgrowth mindset , Informatikcomputer science , Informatik-Unterricht (Fachinformatik)Computer Science Education |
Dieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | fixed mindset, Informatik-Didaktik, Informatikunterricht in der Schule |
Tagcloud
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
1 Erwähnungen
- SIGCSE 2016 - Memphis, TN, USA, March 02 - 05, 2016 (Carl Alphonce, Jodi Tims, Michael E. Caspersen, Stephen H. Edwards) (2016)
- Just-In-Time Learning for the Just Google It Era (Elizabeth Boese) (2016)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Promoting constructive mindsets for overcoming failure in computer science education: Fulltext at the ACM Digital Library (: , 383 kByte; : Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2020-06-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.