Exploring the Suitability of the Book Creator for iPad App for Early Childhood EducationMonika Tavernier
Zu finden in: Mobile Learning Design (Seite 249 bis 270), 2016
|
|
Zusammenfassungen
Handheld mobile devices are part of young children´s everyday life as they observe others use and engage with such devices. Early childhood education does not ignore the popularity of mobile touch devices and starts to investigate how tablets, especially iPads, can improve learning and teaching. This study examines if the ‘Book Creator App for iPads´ is a suitable app to enhance 3-6 years old children´s ability to express their ideas, creativity and illustrate their understanding of the world around them. Over a period of 12 weeks, a group of 3-5 years old children familiarized with the app, completed assignments and created sophisticated digital artefacts that included drawings, photos, voice and video recordings. These artefacts reflected their interests, cognitive abilities and level of fine motor skills.
Dieses Kapitel erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | Handheld / PDAHandheld , iPad , Kinderchildren , Kreativitätcreativity , Lernenlearning , TabletTablet |
Dieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Eltern, Handheld / PDA in school, LehrerIn, Schule, Tablets in education, Unterricht |
Tagcloud
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Exploring the Suitability of the Book Creator for iPad App for Early Childhood Education: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 348 kByte; : 2020-11-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.