Extracurricular Activities for Improving the Perception of Informatics in Secondary SchoolsCarlo Bellettini, Violetta Lonati, Dario Malchiodi, Mattia Monga, Anna Morpurgo
Zu finden in: ISSEP 2014 (Seite 161 bis 172), 2014
|
|
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
In order to introduce informatic concepts to students of Italian secondary schools, we devised a number of interactive workshops conceived for pupils aged 10-17. Each workshop is intended to give pupils the opportunity to explore a computer science topic: investigate it firsthand, make hypotheses that can then be tested in a guided context during the activity, and construct viable mental models. This paper reports about how we designed and conducted these workshops.
Von Carlo Bellettini, Violetta Lonati, Dario Malchiodi, Mattia Monga, Anna Morpurgo im Konferenz-Band ISSEP 2014 (2014) im Text Extracurricular Activities for Improving the Perception of Informatics in Secondary Schools Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Dieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | LehrerIn, Unterricht |
Tagcloud
1 Erwähnungen
- Informatics in Schools: Fundamentals of Computer Science and Software Engineering (Sergei Pozdniakov, Valentina Dagienė) (2018)
- Informatics and Computational Thinking - A Teacher Professional Development Proposal Based on Social-Constructivism (Carlo Bellettini, Violetta Lonati, Dario Malchiodi, Mattia Monga, Anna Morpurgo)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Extracurricular Activities for Improving the Perception of Informatics in Secondary Schools: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 747 kByte; : 2020-11-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.