A Present-Day 'Glass Bead Game' A Framework for the Education of Prospective Informatics Teachers Inspired by a Reflection on the Nature of the Discipline
Zu finden in: ISSEP 2014 (Seite 138 bis 149), 2014
|
|
Diese Seite wurde seit 6 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Informatics has an intrinsically multifaceted nature. The usual approaches to plan classwork in the high school are organized around concepts, principles, tools. However, each concept, principle, or tool can be seen under diverse perspectives, in particular those held by mathematicians, scientists and engineers, with quite different implications from a conceptual, methodological and epistemological point of view. Accordingly, the learning issues and the pedagogical means to address them are also different. Hence, it may be worth considering a complementary approach in order to shift the focus from the notions to learn to the (cognitive, methodological, creative) processes required from the students, the latter being tightly connected to the aforementioned general perspectives. The framework outlined in this paper is the basis of a core module as part of the renewed program offered by the University of Udine for the education of prospective teachers of informatics. This module addresses in an integrated way the nature of our discipline and the teaching of programming as a key activity to appreciate the distinctive features of each perspective. It aims at deepening the teachers´ awareness about the variety of coexisting views and their pedagogical implications.
Von Claudio Mirolo im Konferenz-Band ISSEP 2014 (2014) im Text A Present-Day 'Glass Bead Game' Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Dieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Digitalisierung, LehrerIn, Schule, Unterricht |
Tagcloud
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
A Present-Day 'Glass Bead Gameâ€: A Framework for the Education of Prospective Informatics Teachers Inspired by a Reflection on the Nature of the Discipline: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 285 kByte; : 2020-11-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.