Early Mathematics Learning Through Exploration with Programmable Toys
Kate Highfield, Joanne Mulligan, John Hedberg
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Zusammenfassungen
New technological toys, such as simple robotics, allow young children to engage with complex mathematical processes from an early age. This paper describes pilot data of two case study children, aged five and eight years, exploring a Bee-bot programmable toy. The dynamic capabilities of this tool enabled the children to engage in transformational geometry, iteration of the toy as a unit measure and semiotic processing. The children demonstrated development of problem-solving strategies and relational thinking to plan, program and manipulate the toy through a complex pathway. Their use of kinaesthetic motion mimicked their mathematical thinking and the process of programming the toy provided unique opportunities for action and reflection.
Von Kate Highfield, Joanne Mulligan, John Hedberg im Text Early Mathematics Learning Through Exploration with Programmable Toys (2008) Dieser Text erwähnt ...
Personen KB IB clear | Seymour Papert | ||||||||||||||||||
Aussagen KB IB clear | Computer = SchülerIn (Konstruktionsargument) | ||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Bee-Bot , Computercomputer , Denkenthinking , Educational RoboterEducational Roboter , Geometriegeometry , Kinderchildren , Lernenlearning , LOGO (Programmiersprache)LOGO (programming language) , Mathematikmathematics , Programmierenprogramming | ||||||||||||||||||
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Nicht erwähnte Begriffe | Eltern, LehrerIn, Schule, Unterricht |
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Beat hat Dieser Text während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt weder ein physisches noch ein digitales Exemplar. Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.