The Context-Based Approach IniK in Light of Situated and Constructive Learning Theories
Zusammenfassungen
'Informatik im Kontext (IniK)†is a recent pedagogical approach introduced for lower secondary (grades 5-10) computing education in Germany. The approach is derived from the context-based teaching approaches developed in science education. In this paper, we will introduce the theoretical framework of these approaches and discuss IniK in relation to them. Addressing the question of decontextualization and student interest, we will suggest possible directions for how the approach could be improved further.
Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Tagcloud
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
1 Erwähnungen
- ISSEP 2015 - Informatics in Schools. Curricula, Competences, and Competitions (Andrej Brodnik, Jan Vahrenhold) (2015)
Anderswo finden
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt weder ein physisches noch ein digitales Exemplar. Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.