Education and the Impact of Mobiles and Mobility
John Traxler
Zu finden in: Medienbildung in neuen Kulturräumen, 2009
Diese Seite wurde seit 6 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Mobile devices include smart-phones, games consoles, digital cameras, media players, netbooks and handheld computers. Almost
everyone owns one and uses one, often more than one. Not only do they own them and use them but they also invest considerable
time, effort and resource choosing them, buying them, customising them and exploiting them. These devices express part or
much of their owners’ values, affiliations, identity and individuality through their choice and their use. They are both pervasive
and ubiquitous, both conspicuous and unobtrusive, both noteworthy and taken-for-granted in the lives of most - but not all
- of the people of Europe and the rest of the world.
Von John Traxler im Buch Medienbildung in neuen Kulturräumen (2009) im Text Education and the Impact of Mobiles and Mobility Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
5 Erwähnungen
- Mobile Learning in Widening Contexts - Concepts and Cases (Norbert Pachler, Ben Bachmair, John Cook) (2011)
- Evaluating Mobile Learning Practice - Towards a framework for analysis of user-generated contexts with reference to the socio-cultural ecology of mobile learning (Judith Seipold, Norbert Pachler) (2011)
- Mobiles Lernen - Analyse des Wissenschaftsprozesses der britischen und deutschsprachigen medienpädagogischen und erziehungswissenschaftlichen Mobile Learning-Diskussion (Judith Seipold) (2011)
- Perspektiven der Medienbildung (Winfried Marotzki, Norbert Meder) (2014)
- Handbuch Mobile Learning (Claudia de Witt, Christina Gloerfeld) (2018)
- 2. Aus der Geschichte des mobilen Lernens - Strömungen, Trends und White Spaces (Judith Seipold)
- 3. Veränderungen in der Didaktik durch Mobile Learning (Ilona Buchem)
Anderswo finden
Anderswo suchen
Beat und dieser Text
Beat hat Dieser Text während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt weder ein physisches noch ein digitales Exemplar. Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.