Diese Seite wurde seit 10 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
This study examined the relationship between learning style, level of
resistance to change, and teacher retention in schools implementing an
intensive schoolwide technology and media integration model.
Researchers found that teachers with ST (sensing-thinking) and SF
(sensing-feeling) learning style preferences, as described by the Myers-
Briggs Type Inventory, had higher levels of resistance to change.
Teachers with the ST learning style were also three times more likely to
leave their schools, compared to teachers with other learning style
preferences. Implications for policy and practice are discussed. In
particular, teachers with the ST learning style preference may require
additional support to enable them to adapt to changes within the
dynamic environment of a school undergoing an intensive technology
reform effort.
Von Amy Overbay, Ashley Seaton Patterson, Lisa Grable im Text On the Outs (2009) Dieser Text erwähnt ...
Personen KB IB clear | C. G. Jung |
Begriffe KB IB clear | LehrerInteacher , Lernenlearning , Lerntyp/Lernstillearning style , MBTI (Myers-Briggs Type Indicator)Myers-Briggs Type Indicator , Schuleschool |
Dieser Text erwähnt vermutlich nicht ...
Tagcloud
Volltext dieses Dokuments
On the Outs: Artikel als Volltext (: , 104 kByte; : Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2014-04-29) |
Anderswo suchen
Beat und dieser Text
Beat hat Dieser Text während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.